هشدار، افزایش سن ازدواج در جوانان ایرانی!

رییس اداره سلامت جوانان با ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج در جوانان گفت: این امر احتمال رفتارهای پر خطر در این نسل را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت که امروز در ساختمان معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد،گلایل اردلان رییس اداره سلامت جوانان در خصوص زمان و اهداف تاسیس این اداره گفت: اداره سلامت جوانان در آذر ماه سال 1392 برای پاسخگویی به نیازهای گروه های سنی جوان تشکیل شد.

وی افزود: بحث رشد فضای مجازی و فرهنگ جدید منتقل شده به این گروه سنی و رفتارهای مخاطره آمیز آنها مداخله وزارت بهداشت را الزامی می کند.
 
رییس اداره سلامت جوانان در خصوص راهبردهای تامین سلامت جوانان بیان کرد: از راهبردهای تامین سلامت جوانان ، عدالت در بهره مندی از خدمات ازدواج سالم و تاکید بر عوامل اجتماعی و موثر بر سلامت و توانمندسازی جوانان است.  

وی در خصوص هدف از تربیت سفیران سلامت دانشجویی بیان کرد: این اقدام با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم و کاهش رفتارهای پرخطر انجام شده است.
 
اردلان ضمن ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج گفت: شاید افزایش سن ازدواج به خودی خود معضل نباشد اما کاهش فرزندآوری و افزایش رفتارهای مخاطره آمیز را به دنبال دارد.

 رییس اداره سلامت جوانان با بیان اینکه 200 هزار بسته آموزشی ازدواج سالم به جوانان واجد شرایط داده شده، عنوان کرد: در گذشته دانشجویان به دلیل نبود امنیت روانی پرسشنامه هایی را که در خصوص اعتیاد و سایر اطلاعات به آنها ارائه می شد به درستی پاسخ نمی دادند.  

وی ادامه داد: با شروع طرح تحول سلامت این پرسشنامه ها به دقت بررسی شد و تاثیر زیادی در کنترل رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد و خشونت در جوانان گذاشت. 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
حالا یه چند نفری میاند ادعای تمدن 90000ساله میکنن که نباید این و ان باشیم از همین الان برا این اشخاص نژاد و تاریخ پرست متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با این وضع اقتصاد و در آمد به این سادگی مسئله ازدواج حل بشو نیست
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با آمار دادنو تذکر دادنو شعار چیزی درست نمیشه !
جوان اول اشتغال میخواهد تا تشکیل خانواده بدهد و مسئولیت زندگی را بپذیرد
من 32 ساله کارشناسی ارشد، بیکارو مجرد خونه نشین شدم
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با آمار دادنو تذکر دادنو شعار چیزی درست نمیشه !
جوان اول اشتغال میخواهد تا تشکیل خانواده بدهد و مسئولیت زندگی را بپذیرد
من 32 ساله کارشناسی ارشد، بیکارو مجرد خونه نشین شدم
آخرین اخبار