سهم 70 درصدی مردان در ناباروری/ سن بالا عاملی تهدید کننده برای باروری است

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سن بالا بعنوان یکی از عوامل تهدید کننده باروری است، گفت: سهم مردان در ناباروری 70 درصد است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معرفت غفاری نوین جنین‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی در نشست خبری حفظ باروری و عوامل تهدیدکننده آن اظهار کرد: در هفته خانواده، تولیدمثل و فرزند پروری قرار داریم که میزان ناباروری 20 درصد زوج‌های کشور را شامل می‌شود.

 وی با بیان اینکه قدرت باروری در خانم‌‌ها و آقایان در حال کاهش است گفت: بررسی‌ها کاهش 50 درصدی ناباروری نسبت به 50 سال گذشته در آقایان را نشان می‌دهد که با معاینه به موقع پزشک می‌توان به درمان سریع این مشکلات در دوران کودکی کمک کرد.

وی با بیان اینکه قبل از بلوغ عواملی در جنس مذکر و مونث باعث می‌شود قدرت باروری کاهش پیدا کند تصریح کرد: سبک زندگی، تغذیه، چاقی قبل از بلوغ می‌تواند در برخی بیمار‌ی‌ها مانند تخمدان پلی‌کیستیک تأثیر گذار باشد.

این جنین شناس با اعلام اینکه تشخیص به موقع بیماری قبل از فرزندآوری در آقایان می‌تواند در کیفیت و تعداد سلول‌های جنسی آنها موثر باشد افزود: با آزمایش‌هایی در دوران جوانی می‌توان از عوامل‌تهدیدکننده پیشگیری کرد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه استرس از دلایل مهم ناباروری در زنان و مردان است افزود: و برخی اشخاص مانند راننده‌ها، افراد شاغل در پمپ بنزین‌ها، آرایشگرها، نانوایان که با مواد شیمیایی و گرمای زیاد  سر و کار دارند در معرض خطر ناباروری هستند.

در ادامه محمدرضا صادقی جنین شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا در این زمینه اظهار کرد: عواملی در محیط بر ناباروری تأثیرگذارند که در گذشته دقت کافی و امکانات مناسب در تشخیص آن وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی و افزایش زندگی ماشینی در ناباروری موثر هستند، گفت: هر عاملی باعث می‌شود قدرت باروری در تهدید باشد که نسبت به اینکه کودک، بالغ و بزرگسال باشد شرایط مختلفی را تکنولوژی علم فراهم کرده که در اغلب مراکز کشور این خدمات ارائه می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا با اعلام اینکه امروزه نمی‌توان ناباروری را غیرقابل درمان دانست، تصریح کرد: شیوه‌های درمانی نیاز به اطلاع‌رسانی دارد 

انتهای پیام/
برچسب ها: ناباروری ، بهداشت ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار