توجه به سرانه مطالعه در طول سال اتفاق بیفتد

توجه به سرانه مطالعه کشور یک فرایند است که باید در طول سال اتفاق بیفتد.

جلیل صفربیگی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک جشنواره مقطعی و در بازه زمانی  مشخصی است، گفت: نرخ سرانه مطالعه در طول سال محاسبه می‌شود. این جشنواره‌ها در میزان سرانه مطالعه تاثیر می‌گذارد اما باید برای رفع آن زیرساختی فکر کرد. برگزاری فستیوال‌های ده روزه مانند این برای افزایش سرانه مطالعه کشور کفایت نمی‌کند. این مسئله یک فرآیند است که باید در طول سال و زمان اتفاق بیفتد.

وی افزود: باید کتابخانه‌های عمومی در روستاهای کمتر برخوردار ایجاد شود. این جمعیت نصف جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و مطالعه باید به روستاها برود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک بازه ده روزه اتفاق می‌افتد. آن هم نمایشگاهی که در آن تنها عده‌ای خاص می‌توانند کتاب بخرند و بیشتر افراد خاصی به آن مراجعه می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان از ساکنان شهر تهران، دانشجویان و فرهنگی‌ها نام برد. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک فرآیند است و توجه به سرانه مطالعه باید در طول سال اتفاق بیفتد. 

این شاعر با اشاره به آنکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک بازدید عمومی نیست و با تایید برپایی نمایشگاه های استانی در استان های مختلف بیان کرد: کتاب و مطالعه یک فرآیند چند ده ساله است و باید طوری برای آن برنامه‌ریزی کرد که توجه به آن در طول سال رخ بدهد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار