«هفت پیکر و کاپیتان ظریف پیش از فتح آمریکا» در گالری ساربان

توصیف هنرمندانه سیاست های ظریف در قالب نقاشی هایی از یک هنرمند در گالری ساربان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاهی از سعید معیری‌زاده با عنوان «هفت پیکر و کاپیتان ظریف پیش از فتح آمریکا» از 24 اردیبهشت در گالری ساربان برپا می‌شود. در این نمایشگاه  14 اثر نقاشی با تکنیک آکرولیک وجود دارد که کوچکترین آن‌ها 140*90 سانتی متر و بزرگترین آنها 200*140 سانتی متر هستند.

نمایشگاه حاضر یازدهمین نمایشگاه انفرادی او در زمینه نقاشی است که این آثار با برداشتی از کتاب هفت پیکر نظامی خلق شده اند.

این هنرمند درباره انتخاب این سوژه برای کارهایش گفت: حکیم نظامی گنجه‌ای اسطوره‌ای اسطوره ساز است که بین دو حماسه تاریخمان قرار دارد. حکیم سخن در زبان آفرین، فردوسی پاکزاد و مولانا جلال الدین رومی نظامی، «بهرام گور» را از درون شاهنامه که خود نمایشگر توانمندی های شگرف فردوسی است ربوده و با یک انقلاب کوپرنیکی آن را به داستانی کاملا مستقل و بدیع تبدیل می‌نماید که حقیقتا پیچیدگی درونی و خواست‌ها و امیال انسانی را دستمایه اثر خویش قرار داده است.

اگر فردوسی دوران بیداری خرد را برایمان آرزو می‌کند و از آن آرزو، کاخی و نظمی بلند می‌سازد، نظامی پیش از عطار و مولوی سفر به دنیای درون را آغاز کرده است و ما را به تاریکترین، زیباترین و بلندترین آرزوها و هوس‌ها فرا می‌خواندو همچون لاکان «مطلوب‌های گمشده» خویش را به زبان آورده است و آن هم چه زبانی که  ما را مجذوب خویش می‌سازد.

سعید معیری‌زاده  متولد 1342 در تهران و مدرس نقاشی ایرانی از سال 1370 تاکنون است. او تاکنون 10 نمایشگاه انفرادی برپا کرده است و در بیش از 15 نمایشگاه گروهی و بینال های هنری در موزه هنرهای معاصر تهران شرکت کرده است.همچنین در نمایشگاه های گروهی در کشورهای ایتالیا،سوئیس،قطر،رومانی و آلبانی شرکت داشته.

نمایشگاه «هفت پیکر و کاپیتان ظریف پیش از فتح آمریکا» تا 3 خرداد ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 در گالری مذکور ادامه دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار