برای یادگیری بهتر یک زبان و اجتناب از دلسردی پس از گذشت چند هفته از آغاز آموزش، در نظر گرفتن چند نکته مهم خالی از لطف نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از راشا تودی، بسیاری از ما در هنگام یادگیری یک زبان جدید با سختی های زیادی روبرو هستیم. در بسیاری مواقع به خاطر همین سختی ها از ادامه راه باز می مانیم .

مردم اغلب به دلیل دشوار بودن، تنگی وقت و یا مشغله فراوان از یادگیری زبان خودداری می کنند.
برای اینکه دوباره با این معضل ها روبرو نشوید، پیشنهاد می شود 4 ترفند زیر را به کار بگیرید:

1. این کار را با حوصله انجام دهید. هرگاه که برای یادگیری زبان جدید اقدام می کنید با اشتیاق به دنبال حفظ کلمات و قواعد می روید. این موضوع مثبت است ولی تداوم چندانی ندارد. در این راه اشتیاق به تنهایی کافی نیست. با از بین رفتن اشتیاق، رغبت شما نیز برای یادگیری از بین می رود. به همین دلیل نخستین پیشنهاد این است که اشتیاق را در خود نهادینه کنید. یادگیری زبان جدید را در فهرست برنامه ها و فعالیت های روزانه خود قرار دهید. مدت زمانی که هر روز به یادگیری زبان اختصاص می دهید باید کوتاه باشد تا احساس خستگی  نکنید.

2. به یاد داشته باشید ضعف حافظه، خود یک نعمت است. بسیاری از مردم گمان می کنند به دلیل ضعف حافظه قادر نیستند کلمات و اصطلاحات بیشتری را به حافظه بسپارند. به آنها می گوییم اگر چه قوت حافظه در یادگیری زبان و حفظ کلمات بیشتر بسیار مؤثر است، ضعف حافظه نیز نعمت است. بسیاری از انسانهایی که ضعف حافظه دارند همواره از روش های دیگر برای حفظ کلمات استفاده می کنند. آنها کلمات را در دل جملات حفظ می کنند و یا برای واژه ها یک نشانه عقلی در نظر می گیرند. آنها همچنین از وسایل کمک آموزشی برای یادگیری و حفظ کلمات استفاده می کنند. این روشها موجب یادگیری مفید زبان جدید و همچنین تقویت حافظه می شود.

3. در ابتدا هرگز انتظار نداشته‌باشید همانند افرادی که زبان مورد نظر شما را در قالب زبان مادریشان می‌دانند، صحبت کنید. این هدف موجب می شود که به زودی احساس افسردگی و شکست کنید. با صرف وقت و تلاش در نهایت به این خواسته خود خواهید رسید. نباید در ابتدای راه خود را با آنها مقایسه کنید و آن را به عنوان هدف در نظر بگیرید. هرگز نگویید تا زمانیکه به طور کامل نیاموخته ام سخن نخواهم گفت. باید حرف بزنید اگر چه در سخن گفتن اشتباهات فراوانی را مرتکب شوید. با گذر زمان این اشتباهات برطرف می شوند. شایسته است زمان هایی را برای استراحت در نظر گرفته و توان خود را بازیابی کنید.

4. هدفتان را از یادگیریِ زبان جدید همواره در برابر دیدگان خود قرار دهید. به این فکر کنید که هر گامی را که به سوی جلو بر می دارید شما را به هدفتان نزدیکتر می کند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار