بر اساس یافته‌های جدید محققان، ‌خطاهای پزشکی در آمریکا، سومین عامل مرگ و میر در این کشور است.

خطاهای پزشکی؛ سومین عامل مرگ و میر در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «یورک الرت،» بر اساس یافته‌های جدید محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه پزشکی انگلیسBMJ منتشر شد، ‌ خطاهای پزشکی پس از بیماری‌های قلبی و سرطان، سومین عامل مرگ و میر مردم آمریکا است. 

دکتر مارتین ماکاری، سرپرست گروه جراحی مرکز تحقیقات مایکل دنیل در دانشگاه جان هاپکینز، و همکارانش می‌گویند بر این اساس باید خطاهای پزشکی به عنوان هدف تحقیقاتی مهم پژوهشگران در نظر گرفته شود. 

اطلاعات دقیق درباره خطاهای پزشکی، هنگامی به دست می‌آید که گواهی فوت بیماران بر اساس معیارهای جهانی مورد قبول سازمان بهداشت جهانی صادر شده باشد. 

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۱۱۷ کشور جهان از این کد گذاری بین المللی پیروی کرده‌اند. 

دانشمندان می‌گویند با شفاف سازی و ملموس کردن خطاهای پزشکی می‌توان آن‌ها را درک کرد. 

از دیگر موارد پیشنهادی آنان، ‌ درج بندی در گواهی فوت است که در آن بر این نکته تاکید شود که آیا می‌شد از بروز برخی مشکلات بیمار، جلوگیری کرد یا خیر؟! 

محققان همچنین پیشنهاد کردند بیمارستان‌ها هنگام فوت هر فرد، تحقیقات فوری و موثری برای یافتن علت واقعی فوت آغاز کنند. 

دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز می‌گویند بیشترین خطا‌ها بدست پزشکان بد روی نمی‌دهد؛ بلکه بیشتر خطا‌ها، اشتباهات دستگاهی است و طوری روی می‌دهد که نمی‌توان این خطا‌ها را مورد پیگرد قانونی قرار داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید یک انتقاد به سایت خبرنگاران دارم و اینکه این سایت تبدیل شده به سایت حوادث.لطفا مطالب علمی و مفرح هم در آن قرار دهید . خواندن حوادث به مرور زمان باعث افسردگی خواهد شد
آخرین اخبار