اصفهان؛

بررسی غلظت خون در بیماران سندروم متابولیک

غلظت خون در بیماران سندروم متابولیک و دیابت تیپ 2 در اصفهان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این طرح پژوهشی حاصل تلاش رضا رازانی دکترای عمومی این دانشکده با راهنمایی عباسعلی پالیزبان، مرتضی پورفرزام و اکبر بدیعی به شماره طرح تحقیقاتی 394237به ثبت رسیده است.

محسن میناییان افزود: سندروم متابولیک مجموعه فاکتورهایی است که دیابت و بیماری های قلبی عروقی و استروک را افزایش می دهد و کمبود وانادیوم و کروم که ناشی از کمبود آنها در تغذیه روزانه است نیز می تواند زمینه بیماریهای سندروم متابولیک و به دنبال آن دیابت را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: معیار ورود در گروه اول، بیمارانی هستند که سندروم متابولیک و دیابت تیپ 2 دارند ، معیار ورود در گروه دوم نیز بیمارانی هستند که سندروم متابولیک دارند و دیابت تیپ 2 ندارند و معیار ورود در گروه سوم هم بیماران فاقد سندروم متابولیک و دیابت تیپ 2 ،هستند.

میناییان با بیان اینکه معیار خروج در3 گروه بیماری های کبدی، عفونت، افراد سیگاری، خانم های باردار و بیمارانی که مکمل کروم و وانادیوم مصرف کرده اند گفت: ورود و خروج بیماران در مطالعه با توجه به فاکتورهای بیوشیمیایی مورد توجه قرار گرفتند.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار