احداث دهکده گیاهان دارویی از پروژه های جدید جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی است که برای عملیاتی شدن نیازمند همکاری سایر سازمانها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سه مقوله آموزش، پژوهش و فرهنگ را محورهای توسعه جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت : این نهاد برای پیشرفت وابسته به وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد، مزیت‌های منطقه‌ای و حمایت مسئولان است.

جلال‌الدین صادقی با اشاره به پروژه جدید جهاددانشگاهی مبنی بر احداث دهکده گیاهان دارویی افزود : احداث این دهکده نیازمند حمایت جدی مسئولان است چراکه به تنهایی و بدون کمک دیگر سازمان‌ها عملیاتی نیست.

وی گفت: آموزش روستائیان، بازاریابی، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد یک مرکز نمونه گردشگری در حوزه گیاهان دارویی بومی از اهداف ایجاد این دهکده است.

وی با تأکید بر اینکه انجام درست کارها نیازمند ایجاد هم افزایی است، افزود : انسجام دستگاه‌ها در انجام امور، پیشرفت هرچه بهتر و سریعتر استان را به دنبال دارد.

رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد : در حوزه گیاهان دارویی باید به‌گونه‌ای پیش رفت تا میل مردم به سمت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بیشتر از داروهای صنعتی باشد.

صادقی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در پی ایجاد آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی با تعرفه دولتی است، افزود: برای ایجاد این آزمایشگاه از مراحل ابتدایی تا راه اندازی و تجهیز آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.