معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت:هشت رشته فراموش شده صنايع دستي اين استان در دولت يازدهم احيا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سيد روح الله وحدتي پور افزود: مفرش بافي، جاجيم بافي، رنگرزي سنتي، ني چي بافي، گچمه بافي و سياه چادر بافي از رشته هاي احيا شده صنايع دستي كهگيلويه و بويراحمد در سه سال اخير بوده است.
وي احياي 10 صنايع دستي منسوخ ديگر را از برنامه هاي مهم رونق صنايع دستي اين استان در سال 95 ذكر كرد.
معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: سبد بافي، هوربافي، مشته بافي و سفره بافي از جمله صنايع دستي فراموش شده است كه براساس برنامه ريزي قرار است در سال جاري احيا شود.
وحدتي پور راه اندازي 10 كارگاه ريسندگي و رنگرزي در شهرستان هاي گچساران، بويراحمد، كهگيلويه و دنا را از ديگر اولويت هاي امسال كمك به رونق صنايع دستي در كهگيلويه و بويراحمد ذكركرد.
وي با بيان اين كه سال گذشته 30 ميليارد ريال تسهيلات بانكي با كارمزد چهار درصد به فعالان صنايع دستي كهگيلويه و بويراحمد پرداخت شد افزود: امسال پيشنهاد 50 ميليارد ريال تسهيلات بانكي ديگر به شوراي عالي كشور ارسال شده است.
وحدتي پور گفت: تلاش براي رونق صادرات محصولات توليدي به نام صنعتگران خود استان، آموزش هاي تخصصي در روستاها و برپايي نمايشگاه صنايع دستي با شركت 32 استان كشور در روز عيد فطر از برنامه هاي مهم اين اداره متولي در سال جاري است.
وي افزود: هم اكنون 37 هزار هنرمند و صنعتگر حوزه صنايع دستي در كهگيلويه و بويراحمد شناسايي شده كه از اين تعداد حدود شش هزار نفر در قالب شركت هاي تعاوني كارگاهي و مشاغل خانگي مشغول به فعاليت هستند.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنايع دستي در كهگيلويه و بويراحمد توليد مي شود.
استان 700 هزار نفري كهگيلويه و بويراحمد در جنوب غربي ايران قرار دارد.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.