سوریه محور اصلی گفتگوهای پوتین و وزیر امورخارجه قطر

روسیه و قطر بر حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، روسیه و قطر  بر حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه تاکید کردند.

بر این اساس، شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی -- وزیر امور خارجه قطر-- امروز در سوچی در ساحل دریای سیاه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد سوریه محور اصلی مذاکرات بین پوتین و وزیر امور خارجه قطر بود. 

لاوروف گفت: « به رغم تفاوت هایی که در رویکردهای ما وجود دارد موضوع اصلی که ما را گرد هم می آورد امیدواری درباره حل و فصل سیاسی است، راه حلی که زمینه را برای حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه فراهم کند و مانع از تخریب آن شود .»

در سوی دیگر، وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه به روسیه آمده است تا درباره امکان « نجات روند سیاسی » در سوریه مذاکره کند بر « ضرورت حفظ وحدت و تمامیت ارضی » این کشور تاکید کرد.
 وی با اشاره به اینکه پیام امیر قطر درباره سوریه به ویژه نگرانی از تشدید خشونت ها در حلب ( شمال سوریه ) در هفته های اخیر را به پوتین ابلاغ کرده است، گفت: « پنج سال است که مردم سوریه از این بحران رنج می برند. ما باید همه توان خود را برای پایان دادن به این بحران به کار گیریم .»

بعد از دو هفته حملات هوایی و درگیری بین نیروهای دولتی سوریه و گروه های مسلح که به کشته شدن 285 نفر منجر شد، آمریکا و روسیه موفق شدند متحدان خود در سوریه را درباره توقف درگیری ها در حلب و برقراری آتشی بس شکننده متقاعد کنند. آتش بس که از چهارشنبه شب شروع شد به مدت 48 ساعت ادامه خواهد داشت.

جنگ سوریه از سال 2011 تاکنون بیش از 270 هزار قربانی گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار