شرکت روسیِ گازپروم، کابوس آمریکا شد!

آمریکا پروژه خط لوله گازی «نورد استریم 2» را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکا گفت: کشورش درباره پروژه خط لوله گازی «نورد استریم 2» به شدت نگران است و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. قرار است این خط لوله که سال گذشته میلادی کار ساخت آن آغاز شد حجم گازی را که به طور مستقیم از روسیه به آلمان می‌رود، دو برابر کند.

 بسیاری از دولت های اروپایی اعلام کرده‌اند این پروژه موجب افزایش وابستگی به شرکت گازپروم روسیه می‌شود که حدود یک سوم گاز مصرفی اتحادیه اروپا را تأمین می‌کند.

 این مسأله همین هفته در نشست شورای انرژی اروپا و آمریکا در واشینگتن بررسی شد. در این نشست، «آموس هوچستاین،» فرستاده ویژه آمریکا و هماهنگ‌کننده مسایل بین‌المللی، گفت: تعهد ما به امنیت انرژی اروپا به طور مستقیم با نگرانی ما درباره امنیت ملی مرتبط است.

وی افزود: آمریکا درباره این خط لوله که توان اقتصادی اوکراین را به خطر می‌اندازد به شدت نگران است. این خط لوله شکاف میان شرق و غرب را گسترش خواهد داد.

هوچستاین گفت: برای اروپا از نظر تجاری معنا ندارد که یک زیرساخت فیزیکی را که برای بازارهای جدید غیر قابل دسترس است دو برابر کند .مقادیر زیادی گاز در 5 سال آینده از استرالیا و آمریکا وارد بازار خواهد شد.

بنابر اعلام شرکت گازپروم، پروژه نورد استریم 2 قرار است در پایان سال 2019 میلادی تکمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار