زالی در واکنش به ادعای نظم پرستاری؛

منابع مالی کشور دست پزشکان نیست/ گلایه های نظام پزشکی از نظام پرستاری

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پرستاری ادعا کرده 20 درصد منابع ملی کشور در اختیار پزشکان است اما این موضوع صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس سازمان نظام پزشکی امروز در هفتمین کنگره متخصصان داخلی کشور در پاسخ به اظهارات رییس سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری ادعا کرده 20 درصد منابع ملی کشور در اختیار پزشکان است اما این موضوع صحت ندارد پول و نقدینگی دست پزشکان نیست بلکه دست عده‌ای است که از راه نادرست کسب ثروت کرده‌اند و جمع سواد تحصیلی این افراد به لیسانس هم نمی‌رسد.

وی ادامه داد: در سا‌ل‌های اخیر ظلم فراوانی به جامعه پرستاری شده اما تفاوت میزان حقوق و مزایای پرستاران و پزشکان نباید آنها را مقابل هم قرار دهند چرا که با تقابل پزشکان و پرستاران دیگران خوشحال می‌شوند و به جامعه پزشکی و پرستاری آسیب می‌رسد.

زالی از خالی بودن ظرفیت‌های فلوشیپ برخی رشته‌ها و عدم استقبال پزشکان از آنها اشاره کرد و گفت: رشته‌هایی مانند نفرولوژی و جراحی کودکان ظرفیت‌های خالی دارد همچنین 50 درصد ظرفیت جراحی قلب نیز خالی است.

وی افزود: هر ساله 10 هزار رزیدنت وارد جامعه پزشکی می شوند و با وجود کشیک‌های سخت شبانه کمتر از یک میلیون حقوق دریافت می‌کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه برخی پزشکان توانایی مالی برای تمدید مطب خود را ندارند تصریح کرد : نفر اول نفرولوژی در ایران ماهیانه تنها دو میلیون و 600 هزار تومان حقوق می‌گیرد.

زالی گفت: چندی پیش در خبری اعلام کردند که پزشکان از پرداخت مالیات فرار می‌کنند اما پزشکانی که باید برای تمامی مراحل پروانه مطب و بسیاری از امور خود فرم‌های سازمان مالیاتی را پر کنند چگونه می‌توانند از مالیات فرار کنند. 

وی با بیان اینکه پزشکان با انضباط‌ترین گروه جامعه در پرداخت مالیات هستند، ادامه داد: من به تمام کسانی که خبر فرار مالیاتی پزشکان را منتشر کرده بودند نامه‌‌ای فرستادم و درخواست کردم لیست پزشکان را به من تحویل دهید اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکردم.

زالی با بیان اینکه کشوری توسعه یافته است که آحاد جوانان آن احساس کنند راه رسیدن به ثروت کسب علم و تحصیلات است، گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که روزی برسد جوان ما وقتی به فکر رشد و کسب ثروت افتاد به دنبال مسیر نادرست نرود و اگر بای مثال تصمیم گرفت دکترای ریاضی محض بگیرد باید اطمینان خاطر حاصل کند که زندگی او تأمین است.
 
وی در پایان گفت: در آمریکا بالاترین حقوق دریافت پزشکان خانواده هستند و خلبانان و کارکنان ناسا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار