مردم و جامعه پزشکی از شرایط فعلی تعرفه ها ناراضی هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مردم و جامعه پزشکی هر دو از شرایط فعلی تعرفه ها ناراضی هستند.

علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مشکلی که در مورد تعرفه ها وجود دارد، گفت: اولین مشکل در خصوص تعرفه ها، مورد توجه قرار نگرفتن این مسئله در سال های گذشته و نبود پیگیری قانونی در این حوزه است.

وی افزود: مشکل دوم تعرفه ها زمان اعلام تعرفه های بخش خصوصی و دولتی است که معمولا باید تا اسفند ماه این کار انجام شود که گاهی با تاخیر چند ماهه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: موضوع تاخیر در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی از مشکلات پیش رو است که وضعیت پزشکان، موسسات، آزمایشگاه ها، داروخانه ها، بیمارستان های دولتی و خصوصی را بسیار بحرانی کرده است.

زالی نبود منابع کافی را مانع پیشرفت تعرفه ها به صورت معقول دانست و گفت: تا زمانی که قیمت تمام شده خدمات پزشکی در بخش عمومی، دولتی، غیر خصوصی و خصوصی حاصل نشود و تامین منابع  برای نظام سلامت در تناسب با قیمت تمام شده نباشد، مشکل تعرفه ها  باقی می ماند.

وی ضمن تاکید بر این که جامعه پزشکی از شرایط فعلی تعرفه ها ناراضی هستند، عنوان کرد: مردم نیز به دلیل حمایت ناکافی بیمه ها از شرایط فعلی تعرفه ها رضایت ندارند.

وی عنوان کرد: به جای چانه زنی های بی هدف هر ساله به قانون برگردیم چرا که قانون در بخش خدمات پزشکی مبحث قیمت تمام شده خدمات را آورده است.

وی درپایان گفت: از سال 73 بند 8 ماده 1 در حوزه بهداشت و درمان در بخش دولتی و به تبع آن بخش خصوصی تغییری نکرده است و در نتیجه این نوسانات رشد تعرفه ها تا زمانی که مبنا اصلاح نشود، پا برجا است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار