تقدیر از 60 سال تلاش آموزشی، پژوهشی و اجتماعی دکتر بهادری

همزمان با دهمین سالگرد تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه از مقام علمی و اخلاقی دکتر بهادری طی مراسمی و با حضور فرهیختگان علوم پزشکی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم نکوداشت استاد دکتر مسلم بهادری و رونمایی بنیاد علمی، فرهنگی ایشان همزمان با دهمین سالگرد تاسیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه تهران با حضور دکتر ولایتی ، جعفریان، زالی،‌و سایر اساتید و پزشکان برجسته این عرصه برگزار شد. 

استاد بهادری استاد پیشکسوت گروه پاتولوژی دانشگاه بیش از 60 سال در حوزه های آموزشی، پژوهشی و اجتماعی به جامعه پزشکی و کشور خدمت کرده و هم اکنون ریاست دفتر ارتباط با دانش آموختگان را برعهده داشته که در برقراری ارتباط دانش آموختگان با دانشگاه نقشی مهم ایفا می کند.

در ابتدا دکترگتمیری قائم مقام استاد بهادری در خصوص روند تاسیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان گفت: ده سال پیش به دستور استاد لاریجانی مقدمات تاسیس این دفتر آغاز شد. آن موقع کانون فارغ‌التحصیلان وجود داشت و این دفتر با تعیین اهدافی چون حمایت از فارغ‌التحصیلان و کمک گرفتن از آنها بعد از دوره فارغ‌التحصیلی تاسیس شد. 

وی ادامه داد: الگوی این کار از کانون دانش‌آموختگان دانشگاه هاروارد گرفته شد که ما با در نظر گرفتن ملاحظات اقلیمی و فرهنگی خودمان آن را درست کردیم. 

وی تصریح کرد: طرح اولیه دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در 9 بهمن 84 تصویب و درسال 85 تاسیس شد و اکنون بعد از 10 سال بسیاری از گروه های فارغ‌التحصیل خودشان به سمت ما می‌آیند. از جمله کارهای این مرکز برگزاری جشن‌های فارغ‌التحصیلی، نشریات پزشکی است که به جرات می‌توانیم بگوییم برگزاری بهترین جشنهای خاورمیانه را داریم. 

دکتر سید احمیدیان مدیر بنیاد دانش‌آموختگان در خصوص برنامه جاری دفتر و برنامه‌های آینده آن اظهار داشت : عمده دلیل تاسیس این مرکز برقراری پل ارتباطی میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه با دانشگاه است. همچنین برقراری جشن یکپارچه که تا کنون 6 بار در تمامی رشته برگزار شده است و جمع کردن افراد علاقمند و فراهم آوردن امکاناتی برای آنها از جمله دیگر کارهای این دفتر نظیر تورهای دانشگاه گردی است.

وی بیان کرد: در آینده شبکه پیوسته و متراکم‌تر می‌شود و برای اینکه بتوانیم یک پشتیبانی مناسب داشته باشیم بنیادی تاسیس کردیم که نقش حمایتی از دفتر ارتباط دانش‌آموختگان داشته باشد که برای رسیدن به هدفی که محکم شدن پایه های دانشگاه علوم پزشکی است این بنیان تاسیس شده است.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: افتخار این را داشتم که طی سالهای طولانی از اوایل دهه 40 و از سال 70 تا کنون درمرکز مسیح در خدمت دکتر بهادری باشیم. به نظر من ایشان یک صاحب نظر در تمام حوزه‌ها به خصوص در بخشی که من خودم شاهد آن بودم هستند.

وی ادامه داد: شخصیت دکتر بهادری به عنوان یک وطن‌پرست و دین‌دار واقعی است و ایشان در زمانی وطن پرست بودند که وطن پرستی سکه رایجی نبود بلکه جرم بود همچنین دکتر بهادری کاملا به روز هستند و تربیت والا و وطن پرستی ایشان به آموزش نزد آیت‌الله تنکابنی بر می‌گردد. 

دکتر جعفریان ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره دکتر بهادری تصریح کرد:‌امروز که روز ایشان است اجازه بدهید نام کس دیگری را نبرم. الان درست 30 سال از شاگردی من در محضر ایشان می‌گذرد و امروز شاگردی من نسبت به گذشته بیشتر شده است. 

دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان درباره دکتر بهادری عنوان کرد: ایشان  اولین محقق ایرانی و عضو هیئت تحریریه بسیاری از ژورنال های دنیا هستند. 

نکات آموزنده‌ای که از زندگی‌ایشان یاد گرفتم ،‌تعهد به معارف الهی، کشور‌ و دانشگاه است به علاوه احترام به اساتید ، شاگرد پروری ایشان نگاه فراتر ‌از مدیریت زمان و حضور فعال و پویا در دو دهه به حوزه علمی در سنین 90 سالگی،‌با یک نگاه خدمتی که ایشان یک الگوی ارزشمند برای شاگردانشان می‌توانند باشند. 

دکتر زالی نیز  گفت: تپش نوستالژیک دانشگاه را در این دفتر در مرکز دانش بنیان شاهد هستیم. 

وی در خصوص شخصیت دکتر بهادری ادامه داد: شخصیت ایشان به گونه‌ای است که به یک نسل تعلق ندارند بلکه طوری رفتار کرده‌اند که به نسل های مختلف خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند و تبدیل به یک شخصیت بین نسلی شده‌اند. به علاوه به هنگام بودن و بروز بودن به استاد می‌تواند نمادی برای جوانان باشد و نیز سلوک اخلاقی و متانت خاص ایشان که باعث ایجاد آرامش می‌‌‌‌شود باعث تمایزشان شده است. من نمی‌دانم چه بگویم چون این صحبت‌هایی که امروز عزیزان حاضر و کسانی که در جمع حاضر نیستند دارند ناشی از لطف و محبت سرشار آنهاست ، ایشان یک خدمتگزار ساده و بی‌پیرایه در کشور عزیز ایران و در دانشگاه  های مختلف ایران به خصوص دانشگاه تهران هستند خدمتی که کردند کمتر از آن حدی است که دوستان گفتند من کار روزمره و عادی خود را انجام دادم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار