بیمه خدمات مامایی به نفع سازمان‌های بیمه گر است

رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه هزینه‌های مامایی از خدمات پزشکی کمتر است، گفت: پوشش بیمه برای این خدمات به نفع سازمان‌های بیمه گر و در راستای کاهش هزینه ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی امروز در مراسم روز ماما که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اکنون فرصت مناسبی برای گشایش در مشکلات ماماها پیش آمده که رخدادهای بزرگ ملی همچون سیاست های کلان جمعیتی مقام معظم رهبری در گرو مجموعه همکاران حوزه مامایی است. 

وی با بیان اینکه ترویج زایمان طبیعی از سیاست های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: این فعالیت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که در این راستا گام‌های امیدبخشی برداشته شده است. 

زالی افزود: در طرح تحول سلامت می‌توانیم به جایگاه اصلی مامایی از اصلاح زایمان طبیعی با عنوان ماما دست‌ یابیم.

وی با بیان اینکه از مشکل قرارداد بیمه‌ با ماماها 17 سال گذشته، تصریح کرد: در درازمدت قراردادهای بیمه در مراقبت‌های پیش از زایمان منافع اقتصادی خوبی برای سازمان‌های بیمه گر دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سال گذشته با عنایت وزیر بهداشت، وزیر کار و رفاه اجتماعی این اتفاق در شورای عالی بیمه افتاد که در 3 استان این طرح به صورت آزمایشی با رأی اکثریت به تصویب رسید.

وی با انتقاد از اینکه علی رغم تصویب این طرح در سال 94 هنوز کارهای اجرایی آن در وزارت بهداشت انجام نشده، گفت: نظام پزشکی حاضر به برگزاری جلسات کارشناسی است تا اجرای این طرح به سرعت آغاز شود.

زالی با بیان اینکه طرح 3 سال بخشودگی خدمات مامایی پس از تصویب در وزارتخانه به دولت رسیده؛ افزود: از آن جا که این طرح بار مالی زیادی بر دوش دولت نمی‌گذارد امیدواریم که به زودی تصویب شود.

وی درباره طرح پزشک خانواده اظهار کرد: این طرح باید در راستای تامین نیاز ماماها برای ادامه فعالیت آنها اجرا شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه ترویج زایمان طبیعی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، خاطرنشان کرد: با هم‌گرایی و هم‌دلی در موقعیت فعلی می‌توانیم به رواج هر چه بیشتر آن کمک کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار