تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در سازمان نظام پزشکی

سازمان نظام پزشکی به عنوان تنها دستگاه غیردولتی در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری اقدام به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم معارفه دکتر محمد حیدریان مقدم به عنوان مشاور عالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و دبیر کار گروه اقتصاد مقاومتی این سازمان گفت: اقتصاد مقاومتی حوزه پیشرونده و فزاینده همراه با تعالی های سازمانی، انسانی و ساختارهای اجتماعی کشور است و نه تنها یک اقتصاد ریاضتی نیست بلکه پویا بوده و رو به جلو حرکت می کند .

وی ادامه داد :ظرفیت سازی و  تسهیل نمودن فضای لازم جهت بهره بردن از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا ضروری است و اصل 44 قانون اساسی نیز به این موضوع توجه داشته و کالبد تحقق تمامی منویات مقام معظم رهبری در بخش خصوصی است .

وی به ارتباط تنگاتنگ بخش خصوصی با این سازمان اشاره کرد و اذعان داشت : سازمان نظام پزشکی نماینده بخش فعال غیردولتی است که از نظر راهبردی و استراتژیک ، اسناد بالادستی و تعاریف سازمانی ورود نظام پزشکی به این حوزه اقتصاد مقاومتی الزامی و ضروری است .

زالی با بیان اینکه مدل مدیریتی سازمان نظام پزشکی برای ورود به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتر به جنبه عملیاتی و میدانی موضوع است ، تصریح کرد : برای تحقق این مهم باید از ظرفیت های بخش خصوصی بهره جست و اگر بصورت تشریفاتی و نمادین به حوزه اقتصاد مقاومتی ورود کنیم نتیجه ای جز آفت ندارد .

وی اضافه کرد : اگر در این حوزه چند موضوع برای مطرح کردن در فضای سلامت داشته باشیم، مسلما جنبه های عملیاتی آن نیز محقق می شود  و سازمان نظام پزشکی طی سالهای گذشته این توان را داشته که ظرفیت های کارشناسی را در خود جمع کند و هم اکنون 160 انجمن علمی تخصصی با این سازمان ارتباط تنگاتنگ دارند  .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به انتخاب فردی با تجربه مدیریت در هر دو بخش دولتی و خصوصی برای اداره کارگروه ا قتصاد مقاومتی در سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت :  از آنجا که دکتر حیدریان مقدم تجارب ارزنده ای در عرصه های پژوهشی و اجرایی در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد به عنوان دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان نظام پزشکی انتخاب شد.

به گفته وی بحثهای خلاقانه و استفاده از فناوری های جدید در ظرفیت سازی بخش خصوصی برای کاهش هزینه ها و مدیریت انسانی از جمله مباحثی است که در اقتصاد مقاومتی می توان از آن نام برد.



انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.