مدیر دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس كشور از تدوین بسته های خدماتی سلامت برای پزشكان و خانواده ها با محوریت مراقبت از نوزادان خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق مدیر دفتر سلامت خانواده،جمعیت و مدارس كشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به همسو بودن اجرای تحول در درمان و بهداشت با شعار اقتصاد مقاومتی گفت: زمانی كه یك كودك، نوجوان و جوان از تمام لحاظ سالم باشد، به نفع اقتصاد مقاومتی است، در دستور كار است تا ابعاد كامل سلامتی را در جسم، روح و روان اجتماع پیاده كنیم كه خود یك جنبه از اقتصاد مقاومتی است.

وی توضیح داد: این اقدام كمك می كند تا با كاهش مرگ و میر ،تصادفات،كاهش شتاب مرگ در جوان ها افزایش ازدواج و كاهش طلاق روبه رو شویم.

مطلق در خصوص بسته های خدماتی سلامت نوزادان اذعان داشت: برنامه داریم خدماتی فعال به خانواده ها ارائه كنیم به طوری كه اگر پدر و مادر كودكی برای تشكیل پرونده و رصد وضعیت كودك اقدامی نكردند، از طریق مراكز پیگیر می شویم. در پی آن با توجه به عواملی از جمله بیماری ها، چاقی و لاغری، قد، وزن و رفتار و كردار كودك بسته های خدماتی را تدوین كردیم.

وی إظهار داشت:این مراقبت ها تا 2 ماهگی به عهده اداره نوزادان و از سه ماهگی تا پنج سالگی به عهده اداره كودكان است. در شهرستانها و حاشیه شهرها نیز خدمات نوزادان توسط مراقب های سلامت انجام می شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار