چتر حمایت قانون ارتقا بهره وری بر سر پرستاران اورژانس پیش بیمارستانی

عضو هیئت مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی از تصویب قانون ارتقا بهره‌وری در کمیسیون اجتماعی دولت برای پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی خبر داد.

عبدالرضا محمدی عضو هیئت مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از تعمیم قانون ارتقا بهره وری خبر داد و گفت: این قانون سال ٨۶ به تصویب مجلس رسید و سال ٨٨ برای پرستاران بیمارستانی به اجرا درآمد. 

وی افزود: بر اساس این قانون، هر ١٢ ساعت شب کاری معادل ١٩ ساعت و نیم و هر مقدار فعالیت در روزهای تعطیل معادل 2 برابر‌‌ همان مقدار در نظر گرفته می‌شود، که پیش از این شامل حال پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی نمی‌شد. 

محمدی پیگیری‌های وزیر بهداشت را راه گشا خواند و عنوان کرد: وزیر بهداشت مهرماه ٩٣ نامه‌ای مبنی بر ایجاد تبصره‌ای در این قانون، به نفع پرستاران اورژانس پیش بیمارستانی به هیئت دولت ارائه کرد. این بحث با پیگیری‌های وزیر بهداشت، کولیوند مشاور وزیر، نوری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و میعادفر معاون اجرایی اورژانس کشور، به توافق کمیسیون اجتماعی دولت رسید. 

عضو هیئت مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی ادامه داد: تایید حمایت این قانون از پرستاران پیش بیمارستانی توسط کمیسیون فرعی، پله‌ای مؤثر محسوب می‌شود، چرا که با تصویب کمیسیون اصلی و مجلس، شاهد افزایش حقوق پرسنل می‌شویم. 

وی یادآور شد: البته پایان شیفت کاری بعد از ١٢ ساعت در اورژانس پیش بیمارستانی معنا ندارد و پرستاران مجبور به فعالیت ٢۴ ساعته هستند اما افزایش حقوق تاثیر به سزایی بر روی انگیزه و ارتقا بهره وری پرسنل می‌گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.