هاشمی گفت: کارهای خوبی برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در این دولت انجام شده اما باید حمایت بیشتری از سوی وزارت بهداشت و بیمه ها در خصوص این بیماران انجام شود.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این که کارهای خوبی برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در این دولت انجام شده است، بیان داشت :  در راستای حمایت از این بیماران و تهیه داروهای مورد نیازشان اقداماتی انجام شد که این بیماران برای خرید داروهای خود کمتر از 10 درصد پرداخت داشته باشند و در برخی موارد نیز کل هزینه را بیمه و دولت پرداخت می کند.

وی با بیان این که هم ما و هم بیمه ها کمک بیشتری برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان انجام می دهیم ، افزود: البته ما منتظر بیمه نمی شویم ومعاونت درمان برنامه خوبی برای صرفه جویی در هزینه های بیماران از جمله هتلینگ انجام می دهد تا حمایت بیشتری از این بیماران شود.

وزیر بهداشت ادامه داد : یکی از کمک هایی که به بیماران مبتلا به سرطان انجام شد در خصوص شیمی درمانی بود که قبلا مبالغ زیادی را برای این امر پرداخت می کردند اما با اقدامات انجام شده قیمت ها خیلی کاهش پیدا کرد و رضایتمندی بیماران گواه این مطلب است.

وی در خصوص میزان کاهش قیمت داروها برای بیماران مبتلا به سرطان گفت : قیمت ها کاهش قابل توجهی داشت به طوری که برخی داروها تا 100 درصد و بعضی از آن ها تا 50 درصد کاهش قیمت داشتند.

هاشمی با بیان این که برخی از بیماران در پرداخت همان 10 درصد نیز ناتوان هستند ، تصریح کرد : با وجود آن که مشابه ایرانی داروهای بیماران مبتلا به سرطان با کیفیت بهتر از نوع خارجی آن وجود دارد اما برخی همکاران این مسئله را رعایت نکرده و هم چنان نوع خارجی آن را برای بیمار نسخه می کنند که حمایت بیمه ای ندارد و هزینه زیادی را به خانوار تحمیل می کند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار