برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند چین تجهیزات موشکی خود را، که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‎‌ای است، با موفقیت آزمایش کرد.

آزمایش موفقیت آمیز موشک مافوق صوت هسته‌ای در چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، منابعی در پنتاگون می‌گویند چین هفتۀ گذشته در یک رزمایش هسته‌ای تجهیزات موشکی خود را که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‎‌ای با سرعت مافوق صوت هستند، با موفقیت آزمایش کرده است.

این آزمایش تنها چند روز پس از آزمایش یک کلاهک‌بر با سرعت مافوق صوت در روسیه صورت گرفته است.

یک مقام نظامیِ آمریکایی که نامش فاش نشده است به وبسایت «واشینگتن فری بیکن» گفت کلاهک‌بر هسته‌ای دی‌اف-زد‌افِ روز جمعه به وسیلۀ یک موشک بالستیک از یک سایت هسته‌ای در مرکز چین پرتاب شد.

ماهوارۀ آمریکا این گلایدر را که با سرعت چند هزار کیلومتر در ساعت در امتداد لبۀ جو به سمت منطقه‌‎ای در غرب چین در حرکت بود، ردیابی کرده است.

این هفتمین آزمایش هسته‎ای مافوق صوت چین به حساب می‌‎آید. دولت چین پیشتر 6 بار این کلاهک را در سال 2014 و یک‌بار در سال 2015 با موفقیت آزمایش کرده بود.

بر اساس گزارش واشینگتن فری بیکن، آمریکا نگران آن است که پکن از دی‌اف-زد‌اف که می‌تواند با سرعت بیش از 11 هزار کیلومتر در ساعت حرکت کند، برای حمل تسلیحاتی هسته‎‌ای استفاده کند که پیچیده‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی نیز قادر به مقابله با آن‌ها نباشند.

چین با بهره‌گیری از این گلایدر می‌تواند هر نقطه‌ای از جهان را ظرف تنها یک ساعت هدف قرار دهد. موشک‌های بالستیک، دی‌اف-زد‌اف را به قسمت بالایی اتمسفر می‌برند و سپس سرعت آن‌ها به بیش از پنج برابرِ صوت می‌رسد.

در تاریخ 3 اردیبهشت، نیروهای راهبرد موشکی روسیه نیز با پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما، یک موشک مافوق صوت کروز را آزمودند.

به گفتۀ منابع روسی این پرتاب موفقیت‌آمیز از منطقۀ اورنبورگ در مرز قزاقستان صورت گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار