معاون اداری و مالی وزیر علوم از اخراج 50 نیروی روزمزد این وزارتخانه خبر داد.

محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اخراج 50 نیروی روزمزدی از وزارت علوم گفت: این افراد که 50 نفر بودند، فعالیت خود را به صورت روزمزد در مقاطعی خاص از زمان شروع کردند که به دلیل وجود برخی روابط و نداشتن قرارداد از وزارت علوم اخراج شدند.

امید ادامه داد: هیچ کدام از این نیروها مسیر قانونی را طی نکرده بودند. درحقیقت برخی از حوزه های وزارت علوم در مقطعی نیاز به نیرو داشت که افرادی را به صورت روزمزد به کار گرفت. حقوق این افراد هم منابع خارج از وزارتخانه پرداخت می شد.

به گفته معاون اداری مالی وزارت علوم، هیچ یک از این 50 نیرو نه تنها تاکنون از وزارت علوم حقوقی دریافت نکرده اند بلکه هیچ نوع قرارداد همکاری هم نداشتند.

معاون وزیر علوم بیان کرد: اگر سهمیه استخدام هم نداشتیم، حضور افراد به صورت غیر رسمی و روزمزد براساس قوانین جاری کشور مجاز نیست. به علت کند بودن روند جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی، این دستگاه ها در مقاطعی مجبورند برای حل مشکلات روزمره، نیرو بگیرند.

وی درباره استخدام نیروهای جدید در وزارت علوم اظهار داشت: بدیهی است جذب کسانی که براساس آزمون و با توجه به رشته تحصیلی وارد وزارت علوم می شوند بر افرادی اولویت دارد که با رابطه، دوستی و آشنایی همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه در چارچوب سهمیه های برنامه پنجم توسعه موفق شدیم 90 سهمیه برای استخدام در وزارت علوم دریافت کنیم، گفت: طبق قانون، جذب نیرو در دستگاه دولتی باید از طریق آزمون رسمی، مصاحبه و انتخاب بر اساس اولویت ها صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار