مسائل پزشكي كسالت آور شده است/ اختلافات شهرداری و نظام پزشکی بر سر تابلوهای پزشکان

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: بودجه سال 95 با آهنگ شتاب طرح تحول سلامت هم خوانی ندارد.مسیر تعرفه ها مسیر چانه زنی غیر حرفه ای، غیر کارشناسی و غیر هدفمند است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درنشست خبری رییس کل سازمان نظام پزشکی که صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مسایل جامعه پزشکی کسالت آور شده است، گفت: بخش زیادی از مطالبات پزشکی روی زمین مانده و این مشکل دیروز و امروز نیست.

وی تاکید کرد: برخی افراد بین منافع مردم و جامعه پزشکی واگرایی را تعریف می کنند در صورتی که هیچ اختلالی در این بخش وجود ندارد.

زالی با بیان اینکه کسری اعتبارات گلایه سالیان زیاد مسئولان بهداشت است، عنوان کرد: اقدام جهادی برای رشد تعرفه ها نیاز است که بدون تعریف منابع تامین تعرفه ها کاری بیهوده است.

بودجه سال 95 با آهنگ شتاب طرح تحول سلامت هم خوانی ندارد

وی در مورد ارائه خدمات پزشکی در سال94گفت: 900 خدمت و 2 هزار و 500 بسته خدماتی در سال 94 ارائه شد.

زالی با بیان اینکه باید به اصل متالوژی برگردیم، عنوان کرد: باید مردم، دولت و مجلس به سمت تحقق قیمت تمام شده خدمات برای حل مشکل بیمه ها  و با مدل بیمه ای پیش برویم تا هم مردم تحت فشار قرار نگیرند و هم پزشکان به مطالبات خود برسند.

بودجه سال 95 با آهنگ شتاب طرح تحول سلامت هم خوانی ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن تاکید بر لزوم همراهی بیمه ها گفت: بودجه سال 95 با آهنگ شتاب طرح تحول سلامت هم خوانی ندارد.مسیر تعرفه ها مسیر چانه زنی غیر حرفه ای، غیر کارشناسی و غیر هدفمند است.

زالی با بیان اینکه تعرفه های سال 95 در آبان ماه تقدیم مجلس شد، گفت: شورای عالی تعرفه ها را با توجه به محدودیت ها و نگرانی ها تعدیل کرده است و بسته ارائه شده شامل کمترین مطالبات است که اگر این بسته باز هم توسط مجلس تعدیل شود قطعا مشکل های جدی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه کتاب ارزش گذاری تعرفه ها از سال 82 که مبنا شده تغییری نکرده است، گفت: تحقق این کتاب می توانست رشد 180 درصدی را روی کاغذ به دنبال داشته باشد اما به دلیل نبود منابع کافی حاصل نشد.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه 25 هزار پزشک در بیمارستان های خصوصی کار می کنند ، عنوان کرد: متاسفانه امسال برای پرداختی پرسنل در بیمارستان های درجه یک تهران از پزشکان استقراض شد و بیمارستان های زیادی به دلیل نبود منابع مالی تعطیل شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن ابراز نگرانی از بیکاری دو سوم ماماهای کشور گفت: ماماها سرمایه‌های کشور هستند و باید برای فارغ‌التحصیلان و نخبگان تسهیلات اجتماعی برتر در نظر گرفته شود. 

زالی تاکید کرد: اهداف نظام پزشکی در تقابل با هیچ گروهی نیست ،‌دفاع از صنف پزشکی وظیفه نظام پزشکی است. ما تلاش داریم تا با وزارت بهداشت و رفاه همراه باشیم. 

وی در خصوص قانون حذف مجازات حبس در جامعه پزشکی بیان کرد: با همکاری ریاست قوه قضاییه در سال گذشته بخشنامه ای برای اصلاح بخشی از قانون مجازات اسلامی صادر شد و این مساله فقط مربوط به جامعه پزشکی نیست. 

وی افزود: در سال 94 ، 18 حکم حبس تعزیری در جامعه پزشکی داشتیم که اجرا نشد و 3 حکم آن مجازات های جایگزین اعلام شد.
 
زالی در خصوص وضعیت نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی گفت: تعطیلی بیمارستان‌های خصوصی در دو وجه کلی و بخشی است که رعایت استانداردهای بیمارستانی در نظارت عملکرد بیمارستان‌ها در اولویت قرار دارد و در صورت عدم رعایت استانداردهای درمانی قوه قضاییه حکم لازم را صادر می‌کند .

زالی با بیان اینکه پزشکان برای تابلوی پزشکی نباید عوارض پرداخت کنندگفت: از لحاظ قانون، پزشکان عوارض و مالیات برای تابلو ندارند اما متاسفانه واحدهای مختلف شهرداری این مسئله را قبول ندارند و گاه مزاحمت‌هایی را در این خصوص برای پزشکان ایجاد می‌کنند. 

وی در پایان در خصوص موضوع پزشک خانواده گفت: باید پرداخت‌ها به پزشک خانواده سریع‌تر صورت گیرد همچنین مسئولین بهداشتی در مناطقی که پزشک خانواده در آن اجرا می‌شود باید از سطح اختیارات بالاتری برخوردار باشند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار