آخرین نتایج نظرسنجی صورت گرفته حاكی از حمایت 51 درصدی انگلیسی‌ها از ادامه حضور كشورشان در اتحادیه اروپا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس نتایج این نظرسنجی كه به دنبال سفر باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا به لندن صورت گرفته و روز سه‌شنبه در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، میزان حمایت انگلیسی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت' 43 درصد بوده است.

نتایج این نظرسنجی كه توسط موسسه 'او آر بی' صورت گرفته، مؤید آن است كه میزان حمایت انگلیسی از برگزیت به‌رغم حمایت صریح باراك اوباما از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا نسبت به نظرسنجی قبلی این موسسه دو درصد افزایش ‌یافته است.

باراك اوباما رئیس‌جمهوری آمریكا در جریان سفر سه‌روزه اخیرش به لندن، تلاش كرد تا با ارائه تصوری منفی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، مردم این كشور را به دادن رأی برای ماندن در این اتحادیه ترغیب كند.

' لینتون كورسبی' یك استراتژیست انتخاباتی كه به پیروزی كامرون در انتخابات عمومی ماه 'می' گذشته كمك كرد، دراین‌باره گفت: نظرسنجی دیلی تلگراف نشان می‌دهد كه شرایط نسبت به هفته گذشته و پس از اظهارات اوباما، تغییر زیادی نكرده است.

نتایج نظرسنجی شبكه اسكای نیوز كه اخیرا منتشر نشان می‌داد كه بسیاری از مردم انگلیس بر این باورند كه اظهارات اوباما درارتباط با ضرورت حضور انگلیس در اتحادیه اروپا تأثیری بر روی نظر آنها در همه‌پرسی 23 ژوئن نگذاشته است.

براساس نتایج این نظرسنجی، 57 درصد از كسانی كه مورد پرسش واقع‌شده‌اند گفتند كه اظهارات اوباما بر روی رأی آنها در مورد ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، بی تاثیر بوده است.

نتایج یادشده مؤید آن است كه تنها 25 درصد از مردم گفتند كه سخنان اوباما بر نظر آنها برای رأی دادن به ادامه حضور انگلیس خیلی موثر بوده و 17 درصد نیز گفته‌اند كه این تاثیر بر روی آنها خیلی كم بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار