رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت:در سال جاری یک المپیاد ملی بهره وری در دستور کار است که موضوع بهره وری در زیر بخش های مختلف از جمله آب را دنبال می کند.

بهره وری آب در دستور کار استاحمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بهره وری آب در بخش کشاورزی اظهار داشت: در سال جاری یک المپیاد ملی بهره وری در دستور کار است که موضوع بهره وری در زیر بخش های مختلف از جمله آب را دنبال می کند.

وی افزود:  وزارت جهاد کشاورزی هر ساله هزار و 200 الی هزار و 300 میلیارد تومان را  صرف هزینه سامانه های نوین آبیاری کرده  و طی برنامه های پیش بینی شده قرار است این رقم در سال های آتی افزایش یابد. 

کبیری با اشاره به ارتقای سطح دانش بهره وران بیان کرد: همزمان با اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری می بایست سطح دانش بهره وران بخش، به کمک کارشناسان و مدیران حوزه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری های دولت در زمینه های زیر بنایی بخش کشاورزی است، گفت: بزرگترین طرح کشاورزی در منطقه خوزستان و ایلام  بالغ بر 500 هزار هکتار در دست اجرا است که قرار است اصلاحات لازم در سیستم های آبیاری آن انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به تغییر نگاه بهره ورداران افزود: بهره ورداران بخش باید نسبت به تغییر نگاه قبلی خود اقدام کنند چرا که سال ها است که کشور دچار بحران اب شده است.

وی ادامه داد: دستگاه های کتولی وزارت جهاد و نیرو باید بخشی از هزینه های سخت افزاری را به خرید خدمات نرم افزاری تخصیص دهند و در این راستا سازمان نظام مهندسی این آمادگی را دارد که با بیش از 12 هزار کارشناس در رشته های مختلف آب، آبیاری و زه کشی به بهره وردان کمک کند.

کبیری با اشاره به بهره وری تولید گفت: در واقع ارتقای بهره وری بخش با سوق دادن کشاورزی سنتی و معیشتی به دانش مهور، تغییر عملیات کاشت و داشت ،بهبود عملیات خاک ورزی و  نخصیص اعتبارات دولت به خرید دانش و تکنولوژی روز محقق می شود. 

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار