مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: دولت در قالب تبصره ۱۸ و در راستای حمایت از بخش خصوصی حوزه ریلی اقدام به پرداخت تسهیلات به میزان ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کرده است‌.

جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن  با بیان اینکه  تسهیلاتی در قانون برنامه  هفتم کشور دیده شده که بخش خصوصی بتواند در قالب استفاده از ماده ۱۲ با ورود ناوگان جدید بخشی از بار و یا مسافر را جابه جا کند گفت: در طول دو سال گذشته تعدادی از شرکت ها موفق به  دریافت این تسهیلات در قالب ماده ۱۲ شده اند و امیدوارم که مطابق قانون برنامه ششم و هفتم این روند را ادامه دهیم.

ذاکری در ادامه به تسهیلات تبصره ۱۸ هم اشاره کرد و گفت:   مشارکت بانک ها در این بخش در قالب تبصره ۱۸ انجام می شود و خوشبختانه هم برای سال ۱۴۰۳ ،۱۲۰۰ میلیارد تومان سهم دولت و ۲۴۰۰ میلیارد تومان هم آورده مردم و سرمایه گذاران خواهد بود که  در مجموع ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می شود.

وی اظهار کرد: حدود یک ماه است که تبصره ۱۸ برای سال جدید عملیاتی شده و پرداخت های سال گذشته در شرف نهایی شدن است و تقریبا  از ۱۰۰۰ میلیارد تومان که پیش بینی شده بود ۸۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: راه آهن از تمامی  سرمایه گذاران  در این بخش استقبال می کند و رویکرد خوبی را برای این بخش در نظر گرفته ایم‌.

ذاکری گفت: طبق ماده ۱۲ صرفه جویی حاصل از مصرف سوخت در حمل ریلی به سرمایه گذاران بر می‌گردد ودر این چند سال تعدادی از شرکت ها از تسهیلات این ماده بهره مند شدند‌.

خبرنگار: محبوبه کباری 
برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار