معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۹ مرکز سلامت در استان زنجان در هفته سلامت کلنگ‎زنی شده و در ایام دهه فجر به بهره‎برداری می‎رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛صائینی افزود: خوشبختانه میزان کسری پزشکان مستقر در مناطق روستایی جبران شده و هم‌اکنون 100 درصد مراکز روستایی از پزشک برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه تمام گروههای هدف زیر 14 سال در زمینه بهداشت دهان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از خدمات رایگان برخوردار شده‌اند، ابراز کرد: با راهاندازی 4 مرکز تجمیع در استان زنجان دسترسی مردم به خدمات دانشگاه علوم پزشکی به مراکز درمانی تسهیل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به آغاز هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت «غلبه بر دیابت» اعلام شده است که امیدواریم این هفته با این شعار مهم مورد توجه مردم قرار گیرد.

با بیان اینکه 35 درصد تغذیه در کشور ایران بیش از نیاز بدن انسان است که این امر سبب افزایش وزن و ابتلای فرد به دیابت میشود از مردم خواست تا نسبت به اصلاح الگوی مصرف موادغذایی خد نهایت دقت را داشته باشند چرا که توجه با این امر سبب می‌شود تا فرد بتواند 11 سال ابتلا به بیماری دیابت خود را به تاخیر بیاندازد.

صائینی ضمن تاکید بر لزوم افزایش فعالیت بدنی برای کاهش میزان ابتلا و پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت خاطرنشان کرد: ما انسانها حداقل باید 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.