سلوليت؛ علل و درمان

سلوليت به تجمع چربی در برخی از نقاط بدن گفته مي شود كه موجب بروز ناهمواری در سطح پوست مي شود و ظاهر ناخوشايندی را بوجود مي آورد. محققان چند راهكار طبيعی براي كاهش سلوليت ارايه داده اند.

سلوليت؛ علل و درمانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  سلوليت معمولا در اندام تحتانی بدن و اغلب در زنان ديده مي شود. گرچه اين حالت بيشتر جنبه ژنتيكی دارد؛ ولي مي توان با چند راهكار ساده اثرات آن را كاهش داد.
***علل بروز سلوليت چيست
گرچه سلوليت اغلب در افرادی با اضافه وزن ديده مي شود؛ ولي افراد لاغر هم مي توانند به اين عارضه مبتلا شوند، از طرفی كاهش وزن به كاهش سلوليت كمك مي كند. يكی از مهمترين دلايل سلوليت، عوامل وراثتی است. يعني احتمال سلوليت در افرادی كه در خانواده خود سابقه اين حالت را دارند، بيشتر است. برخی از عوامل ديگر تاثيرگذار در اين عارضه عبارتند از :
-رژيم غذايی نامناسب
-سوخت و ساز كند بدن
-عدم فعاليت
-تغييرات هورمونی
-كاهش آب
-افزايش چربی بدن
-ضخامت و رنگ پوست (سلوليت در افرادي كه پوست روشن دارند بيشتر ديده مي شود)

**** نحوه درمان سلوليت
-برس زدن پوست
يكی از مهمترين روش های كاهش سلوليت، برس زدن پوست است.
بهتر است اين كار هر روز قبل از استحمام انجام شود. برس در ابتدا بايد با فشار كمی روی پوست قرارگيرد و پس از مدتی فشار افزايش يابد. برس پوست بايد از پاها شروع شود و جهت آن به سمت قلب باشد. مدت زمان لازم برای اين فرآيند بايد حدود 5 دقيقه باشد، در اين حالت پوست گل بهی رنگ مي شود كه نتيجه اثر بخشی آن است.
برس پوست كاملا شخصی است و بايد هفته ای يك بار شسته شود.

-ماساژ پوست
ماساژ پوست با تحريك جريان لنفي به كاهش سلوليت كمك مي كند.

روش های درمانی مانند استفاده از كرم های برطرف كننده سلوليت، ليپوساكشن، ليزر، تحريك الكتريكی و حرارت درمانی نيز وجود دارند كه خيلی توصيه نمي شوند و ممكن است در برخي مواد علايم سلوليت را تشديد كنند. محققان استفاده از غذاهايی با فيبر بالا و بدون چربي و شكر را در كاهش سلوليت موثر مي دانند. نوشيدن آب كافي، فعاليت بدنی و كاهش وزن نيز در رفع سوليت موثر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار