کرمانشاه؛

اوریون" را جدی بگیرید

مدیرگروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در موارد شدید بیماری اوریون، عوارضی مانند عقیمی هم ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا جانبخش با بیان اینکه اوریون بیماری ویروسی است که در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار شایع می‌شود گفت: این بیماری عمدتا در سنین پنج تا 14 سالگی مشاهده می‌شود.

وی افزود: دوره نهفتگی این ویروس از زمان ورود به بدن دو هفته است و پس از این مدت بیماری خود را با علائمی مانند تب، سردرد، کسالت و کم اشتهایی و تهوع و استفراغ نشان می‌دهد.

جانبخش افزود: بعد از این علائم، ویروس غدد بزاقی بناگوشی را درگیر می‌کند و این درگیری غدد بزاقی در دخترها همراه با درگیری تخمدان‌ها، التهاب آنها و درد شکم است.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: همچنین این بیماری در پسرها نیز می‌تواند با التهاب بیضه همراه باشد و حتی می‌تواند موجب عقیم شدن فرد شود.

جانبخش افزود: علاوه بر اینها این بیماری می‌تواند در مواردی عوارض مغزی هم بدهد که در آن پرده مغز درگیر می‌شود و این بیماری حتی میتواند همراه تشنج هم باشد.

جانبخش با بیان اینکه واکسن اوریون وجود دارد، گفت: واکسن اوریون، سرخک و سرخجه با هم است و در سن 15 ماهگی تزریق می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به قدرت سرایت بالای این بیماری، گفت: اوریون از طریق بزاق و دست‌دادن در صورتی که دست با بزاق دهان تماس داده شده باشد، قابلیت انتقال دارد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، اوریون ، جدی ، عفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.