«پسوریازیس» یا «داء الصدف» یكی از بیماری‌های شایع پوستی جهان به حساب می‌آید؛ طوری كه در بعضی مناطق تا حدود پنج درصد از افراد به آن مبتلا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، پسوریازیس (Psoriasis) یا صدف یک بیماری شایع پوستی است که در آن ضایعات ضخیم و قرمز رنگ پوشیده از فلس های نقره ای به وجود می آید. اگر چه ممکن است پوست هر بخشی از بدن با این عارضه درگیر شود اما مهم ترین نواحی ای که تحت تاثیر قرار می گیرند عبارتند از پوست سر، آرنج ها، زانو ها و کمر. همچنین این اختلال پوستی می تواند در ناخن ها و چین خوردگی های بدن نیز رخ بدهد.

بیماری صدف مسری نبوده و از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی شود اما ممکن است در چند نفر از اعضای یک خانواده اتفاق بیافتد.

بیماری صدف معمولا در سالهای آغازین بزرگسالی و یا بعد از آن رخ می دهد و در بسیاری از افراد، اختلال پوستی فقط به چند ناحیه از پوست محدود می شود. در موارد حاد تر، این بیماری پوستی می تواند بخش وسیعتری از پوست بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بیماری صدف ممکن است بهبود یابد و در زمانی دیگر دوباره عود کند.

این بیماری كه از دسته امراض خودایمنی به حساب می‌آید، با ضایعات پوسته‌ریزی‌دهنده و خارش‌دار صدفی‌رنگ روی پوست بدن، كف سر و ناخن‌ها همراه است و درمان قطعی ندارد اما با دوری از عوامل تشدیدكننده و داروهای به‌خصوصی می‌توان آن را تحت كنترل درآورد.

پسوریازیس نوعی بیماری پوستی خود ایمنی و بسیار شایع (با شیوع یک تا پنج درصد) در ایران و جهان محسوب می‌شود یعنی چیزی حدود 150 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند. علت بروز آن هنوز مشخص نشده است اما می‌دانیم كه در این بیماری حساسیت برخی از سلول‌های ایمنی بدن (T cell) نسبت به بعضی فاكتورها بیشتر است و واكنش آنها باعث ایجاد ضایعات پوستی می‌شود. آغاز این بیماری از سنین پایین (زیر 20 سال) معمولا جنبه ارثی دارد اما اگر بعد از 50 سالگی ایجاد شود، نقش ژنتیك خیلی درمورد آن مطرح نیست

پسوریازیس اشكال و علائم مختلفی دارد. شكل كلاسیك آن ضایعه‌ای برجسته و پوسته‌دار در زمینه قرمز رنگ است كه پوسته‌های آن ضخیم و صدفی رنگ است. این ضایعه با خارش همراه است و حالت كبودی و اریتم دارد. اندازه آن نیز معمولا مشخص نیست و بسته به محل می‌تواند از یك میلی متر تا چند سانتی‌متر باشد.

ضایعات پسوریازیس بیشتر از همه در نواحی ضربه‌ای پوست همچون آرنج، سر زانوها و پشت كمر دیده می‌شود اما در هر ناحیه دیگری از جمله سر، صورت، پشت گوش، داخل گوش، بینی، سینه، كف پا، كف دست هم می‌تواند ظاهر شود. پسوریازیس در كودكان به صورت قطره‌ای نیز دیده می‌شود. در این حالت ضایعات مانند شبنم روی پوست بدن پخش هستند. گاهی نیز «اریترودرمی» ‌اتفاق می‌افتد یعنی تمام بدن دچار قرمزی و پوسته می‌شود تا حدی كه هر صبح می‌توان 100 گرم پوسته از تختخواب بیمار جمع كرد!

پسوریازیس در ناحیه سر معمولا دو رنگ است و از خط رستنگاه كمی بیرون می‌زند. از پشت سر نیز ممكن است تا قسمتی از گردن پیش برود. گاهی اوقات هم باعث شوره‌های خیلی ضخیم می‌شود و موها را ضعیف، نازك و كم حجم می‌كند. ضایعات كف دست و پا معمولا بسیار ضخیم و مقاوم به درمان هستند و ممكن است تا خط مچ پیش بروند. نوع دیگر پسوریازیس،«پوسچولر» است كه باعث ایجاد جوش‌های ریز چركی به خصوص در انتهای دست‌ها می‌شود.

البته پوسچولر نیز خود اشكال مختلفی دارد و معمولا نسبت به درمان مقاوم است. علاوه براینها، ناحیه تناسلی هم ممكن است دچار پسوریازیس شود. این بیماری در بسیاری از موارد ناخن‌ها را هم درگیر می‌كند؛ طوری كه تا 70 درصد از افراد طی دوران پیشرفت بیماری دچار ضایعات ناخن می‌شوند. در چنین حالتی ناخن‌ها ناصاف، قوس‌دار و شكننده شده و تغییر رنگ پیدا می‌كنند. گاهی نیز زیر آنها پوسته جمع می‌شود و سطح‌شان حالت سوراخ سوراخ (مانند جای سر سوزن) پیدا می‌كند.

آرتریت پسوریازیس و درگیری مفاصل

یكی دیگر از انواع پسوریازیس، نوع «آرتروپاتیك» آن است كه مفاصل مختلف بدن را درگیر می‌كند. این بیماری می‌تواند یك یا چند مفصل را به‌طور همزمان گرفتار كند و باعث تغییر شكل آنها و تغییرات استخوانی شود. پسوریازیس آرتروپاتیك اغلب همراه با ضایعات ناخن بوده و نسبت به درمان مقاوم است.

برای كنترل آن نیز متخصص پوست و متخصص ارتوپدی یا روماتولوژیست باید همزمان با هم بیمار را تحت نظر داشته باشند. این نوع پسوریازیس شیوع بالایی دارد به همین دلیل وقتی فردی با ضایعات مفصلی به پزشك مراجعه می‌كند باید به دنبال ضایعات پسوریازیس در سر یا بدن او نیز باشیم زیرا ممكن است به آن دچار شده اما خود متوجه نباشد. در این صورت بیماری «آرتریت پسوریازیس» نامیده می‌شود نه «آرتریت روماتوئید».

از آنجایی كه علت بیماری مشخص نیست هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. در واقع اگر بیماری پسوریازیس تشخیص داده شود و بعد از درمان عود نكند، تشخیص اشتباه بوده است زیرا پسوریازیس در همه موارد عودكننده است. با این حال می‌توان با كمك برخی درمان‌ها آن را تحت كنترل درآورد.

روش‌های درمانی برحسب محل ضایعه، سن و جنس فرد و شرایط او متفاوت هستند؛ برای مثال اگر فرد جوان باشد می‌توان به‌ طور موقت از درمان‌های قوی‌تر برای او استفاده كرد و بعد درمان را به آرامی ‌پیش برد. بهترین و ساده‌ترین راه درمان نیز استفاده از استروئیدهای موضعی (كورتون) است. فقط شیوه، مقدار و محل مصرف این داروها اهمیتی ویژه دارد و باید حتما به‌طور اختصاصی برای هر بیمار لحاظ شود. كرم‌ها و محصولات موضعی نرم‌كننده نیز همگی در بهبود این بیماری تاثیرگذارند. از دیگر داروهای موضعی می‌توان به تركیبات ویتامین D و «دیترانول» اشاره كرد. بعضی داروهای موضعی به بلند شدن و رفع پوسته‌های ضایعات هم كمك می‌كنند.

درمان با داروی خوراكی و اشعه ماورای بنفش

یكی دیگر از روش‌های مهار پسوریازیس، درمان با اشعه ماورای بنفش (UV) است كه بر حسب نوع ضایعه می‌توان طیف‌های مختلف آن را به كار برد. برای تعدیل و تنظیم سیستم ایمنی بدن نیز می‌توان از درمان‌های خوراكی و سیستمیك استفاده كرد. این داروها از جمله «متوتركسات» انواع «رتینوئید» سیستم ایمنی بدن را ضعیف كرده و واكنش‌های التهابی را كاهش می‌دهند اما باید توجه داشت كه با قطع دارو، مشكل بیمار عود می‌كند.

امروزه برای كنترل این بیماری داروهای بیولوژیك نیز با تاثیر انحصاری روی سیستم ایمنی بدن به كار می‌روند اما متاسفانه به علت قیمت بالایی كه دارند، خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. لازم به یادآوری است كه این بیماری اصلا واگیردار نیست و بیماران می‌توانند با آرامش اعصاب، استفاده متعادل از نور آفتاب و مصرف دارو علائم آن را تحت كنترل قرار دهند. البته به شرطی كه پیگیر درمان باشند و به‌طور مرتب مراجعه پزشكی داشته باشند.

عوامل تشدیدكننده كدامند؟

گرچه علت پسوریازیس مشخص نیست اما عوامل تشدیدكننده آن شناخته شده هستند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

یكی از مهم‌ترین مسائل، استرس است. استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف كرده و در نهایت سلول‌های مستعد را نسبت به بروز بیماری تحریك می‌كند. بنابراین هر چه استرس كمتر باشد شدت و میزان عود پسوریازیس نیز كمتر می‌شود.

مساله دوم، عفونت‌ها هستند؛ به خصوص عفونت گلو كه در سنین پایین می‌تواند از راه تنفسی به تمام بدن منتشر شود و نوع خاصی از ضایعات پوستی پسوریازیس را ایجاد كند. بنابراین همیشه باید درمان این عفونت‌ها را جدی بگیرید و از خوددرمانی پرهیز كنید.

عامل تشدیدكننده بعدی داروها هستند. بعضی داروها ازجمله لیتیوم، بتابلوكرها و حتی گاهی پنی‌سیلین ممكن است باعث تشدید پسوریازیس شوند.

پسوریازیس در افرادی كه از سیگار استفاده می‌كنند، بیشتر عود می‌كند.

تروما و ضربه علائم پسوریازیس را افزایش می‌دهند؛ به همین دلیل نواحی آرنج و سر زانوها بیشتر دچار این ضایعات می‌شوند. پس تا میتوانید از وارد شدن ضربه‌های مكرر به پوست جلوگیری كنید.

چاقی یكی دیگر از عوامل مستعدكننده به شمار می‌آید. بنابراین هرقدر فرد لاغرتر باشد، احتمال تشدید و عود پسوریازیس در او كمتر می‌شود. با این حال تاثیر فاكتورهای تغذیه‌ای و نوع مواد غذایی بر تشدید این بیماری هنوز اثبات نشده است.

فاكتورهای محیطی از جمله آلودگی‌ها نیز گاهی این ضایعات را شدت می‌کنند اما اشعه آفتاب هم می‌تواند موثر در درمان و هم تشدیدكننده بیماری باشد. در واقع آمار پسوریازیس در مناطقی كه آفتاب كمتر می‌تابد، بیشتر است؛ برای مثال در كشور نروژ آمار به 10 درصد نیز می‌رسد اما اگر آفتاب بیش از حد و مكرر روی پوست تابیده شود، علائم بیماری تشدید خواهد شد.

چگونه باید متوجه شویم که به بیماری صدف مبتلا شده ایم؟

اگر چنانچه یک راش پوستی دارید که بهبود نمی یابد به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند با ارزیابی راش پوستی شما، در صورت ابتلا به پسوریازیس، آن را تشخیص دهد.

روش های درمانی بسیاری برای بیماری صدف وجود دارد. برخی از روش های درمانی سرعت تولید سلول های جدید پوستی را کاهش می دهند در حالی که روش های درمانی دیگر خارش و خشکی پوست را از بین می برند. پزشک شما با توجه به میزان و شدت راش ها، محل راش ها در بدن، سن شما، سلامت کلی شما و سایر عوامل یک برنامه ی درمانی را برای شما در نظر می گیرد. روش های درمانی رایج عبارتند از:

کرم های استروئید

مرطوب کننده ها (برای از بین بردن خشکی پوست)

قطران ذغال سنگ (Coal tar – یک روش درمانی رایج برای درمان بیماری صدف در پوست سر. در موارد حاد ممکن است این روش همزمان با نور درمانی انجام شود. قطران ذغال سنگ به صورت محلول های حمام، شامپو ها و لوسیون ها تولید می شوند.)

کرم ویتامین D (شکل خاصی از ویتامین D که توسط پزشک تجویز می شود. ویتامین D موجود در غذاها و قرص های ویتامین D تاثیری بر بیماری صدف ندارند.) و کرم های رتینوئید.

آیا می توان بیماری صدف را برای همیشه درمان کرد؟

بیماری صدف یا همان بیماری پسوریازیس را نمی توان برای همیشه درمان کرد. اما می توان حتی درموارد شدید نیز تا حد زیادی علائم و نشانه های آن را کاهش داد.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: صدف ، شایع ترین ، بیماری ، پوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۱:۳۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام من مبینا هستم من نزدیکه ۳سال از این بیماری گرفتم تو سرم همه ی بدم گرفته لطفی اگه کسی این دارو برای شفای این بیماری داره بگه من میدونم که شما امروز بیماری صدف دارید شمارو درک می کنم ادم کلافه میشه حتی نمی دونه چی کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سلام منم الان پنج ساله درگیر این بیماریم خیلی اذیتم خوب نشدم نمیدونم چکار کنم خجالت میکشم کسی دستامو ببینه..... هرکی راه درمانشو پیداکرده بگه
Iran (Islamic Republic of)
مهتا
۲۱:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۹
من 4سال که روی زانوهام با خیلی خفیف روی ارنجم قرمز وخشکه با پوسته های سفید اوایل یه بار دکتر رفتم فقط پماد داد خوب نشد منم جدی نگرفتم کلا اما الان یه لکه پاین کمرم یه کوچیکم توی صورتم زده میترسم برم دکتر یعنی میشه پسوریازیس نباشه خارشم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
درود من الان ۲۲ساله که مریض شدم دیگه خسته شدم بخدا ای کاش ی دارویی پیدا میشد من هم مثل آدم زندگی میکردم واقعا خسته شدم ازبس که پوست می ریزم تو خونه و حرف می شنوم لعنت به این زندگی لعنت
Sweden
افسانه
۱۹:۴۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
من حدود 4ماه اینجوری شدم اولش با خارش کف پاهام شروع شد بعد پاهام شروع ب ترک ترک شدن کردن الان کف دستام هم اینجوری شدن خارش شدید دارن و پاهام شاید 10جاش ترک.بخوره خیلی سوزش داره..دکتر پوست ی امپول زیر جلدی بهم داده هفته ای ی دونه میزنم..هیچ فرقی نکردم فعلا.خواهشا هر کی راه درمان و پیدا کرده ب منم کمک.کتید
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۹:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اصلا به هیچ عنوان از پماد های که دکتر ها تجویز میکنند استفاده نکنید اینو میگم چون تجربه کردم شما چون هنوز به طور کامل مبتلا نشدین فقط با کرم های مرطوب کننده همین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
من درمانش میدونم بایه گیاه
هرکس خواست بیادمن بهش بگم چیکارکنه تادرمان بشه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۸:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید میشه بگین چطوری درمان میشه، کجا بیایم شما روش درمان بگین؟
Iran (Islamic Republic of)
Nahid
۰۲:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام من چندساله این بیماری رو دارم لطفا بگید راه درمانش چیه. من دخترم و ۲۲سالمه واقعا اذیتم .هم روی پوست سرم دارم وهم بدنم.
Iran (Islamic Republic of)
مهین
۰۱:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام منم خیلی درگیرش هستم حالا فهمیدم که با خوردن بعضی چیزا تشدید میشه مربا گوجه ادویه جات شوری ترشی هر وقت دلش میخواد میره هر وقت خواست دوباره برمیگرده درد خارش زخم ولی میدونم اینم یه امتحانه خدارو شکر
United States of America
ثمین
۱۲:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پدر من چند سال این بیماری رو داشت نزدیک ۲۰ سال.هیچ وقت هم کامل خوب نمیشد پشت دستاش همیشه قرمز بود.هر نوع درمانی هم استفاده کرده بود ولی مقاوم بود.آخرین بار که دکترشو عوض کرد براش آزمایش نوشت و چربی خون و دیابت و کبد چرب در حد کم داشت.برا اونا دارو میخوره الان.کامل مشکلش برطرف شده نزدیک ۵ ساله.حتی یه بارم برنگشته مریضیش .انشالا مشکل شما هم حل میشه.
United States of America
صادق
۰۰:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
باسلام
دوستان من حدود ۲۵ سال این بیماری داشتم راه درمانش توکل برخداا و ائمه فقط وفقط سرکه انگبین
هرشب قبل از خواب لیوان را سه قسمت میکنیم یک قسمت سرکه انگبین دوقسمت آب بمدت ۶ماه .خدا رو شکرکاملا خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
من ۲ سال اینجوری شدم از سربازی به بعد رفتم دکتر یه محلول داد خوب شد بعد دوباره رفتم محلول دوم بدتر کرد خدایی ادم نمیتون دس بسرش بزنه ابروی ادمو میبره خیلی بده
Netherlands
شیلا
۱۸:۰۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان منم دقیقا همین مشکل وداشتم، دارو شامپوو...نمونده بود که استفاده نکنم،ازبس سرم روخارونده بودم دیگه داشتم دیونه میشدم،من ازلوسیون موضعی کلوتریزون(30میلی لیتر)استفاده کردم الان بیش از4ساله به لطف خدا کاملا خوب خوب شده،دعای خیریادتون نره، به امید شفای همه مریض ها.
Netherlands
شیلا
۱۸:۰۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
خدا همرو شفا بده
Netherlands
شیلا
۱۸:۰۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
به امید شفای همه مریض ها.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۱۲:۵۹ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام، منم بیماری صدف رو فقط در ناحیه سر و صورت دارم ولی با مصرف دارو و محلول تو عرض دو هفته کاملا خوب میشم. حتما این نکته رو بگم که 3 تا چیز خیلی مهمه تو درمان این بیماری که همزمان باید مصرف بشه.
1- مصرف دارو که جلوی تشدید این بیماری رو میگیره
2- مصرف محلول (مخصوصا ترکیبی) که صدف رو از روی سر جدا میکنه
3- مصرف شامپو مخصوص این بیماری که صدف رو از روی سر پاک میکنه.

من در 4 سال گذشته 4 بار این بیماری رو داشتم ولی در عرض دو هفته کاملا درمان میشم. حتما آزمایش بدید (آزمایش های مختلف) و بدونید دلیلش از چیه.
کمبود روی، آهن، کلسیم، ویتامین سی، ویتامین ب 12 ،ویتامین آ و بیوتین میتونه باعث این بیماری بشه. خودارضایی زیاد هم یکی از دلایل این بیماریه.

و حتما از شامپو های درجه 1 استفاده کنید و هر روز یا دو روز یه بار حموم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
باسلام من برادرم چند ساله که بیماری پوستی صدف داره من خیلی نگرانشم برادرم سیگار زیاد میکشه
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
من بعد از عفونت گلویی ب این بیماری مبتلا شدم تقریبا ٤ ماهی میشه کلوبتازول میزدم کنترل میکرد جالب اینکه چند روز پیش مریض شدم باز گلوم عفونت کرد اما این بیماری کلا از پوستم رفت از غذاهای گرمی دوری کنید مخصوصا فلفل سیر اینا باعث زیاد شدن میشه ب امید بهبودی همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۷ دی ۱۳۹۸
من هیچی دارویی استفاده نمیکنم و همیشه استرس دارم چون 3 تا بچه دارم روزی یک بستنی بخورید کامل از بین میره و روی بدنتون هیچی نمیزنه شوهرم هم نمیدونه این بیماری رو دارم همچی هم میخورم اگه هم میخواین استرس نداشته باشید روی گوشیتون جدول بریزید منکه اینکارو میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام بنده هم به این بیماری یک سال دچار شده ام هنگام روزه گرفت در ماه رمضان بعد از یک هفته تماما بیماریم از بین رفت ولی مدت یک هفته انگور خوردم باز هم شروع شده فقط پرهیز و کم خوری به نظرم درمانش هست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام دوستان صدف پوستی سر در مراحل اول چگونه است،من دوماه است سرم خارش های وحشتناک بعد یک قسمت کوچک پوسته می اندازه،میشه زرد،بعد شستشو پوسته کنده میشه زخم میشه بعد زخم به مرور خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
من یکساله پیش اینجوربودم پشتم گردنم حتی صورتم بدجوربوداما چندتادکترعوض کردم تا بهم داروی ساختنی دادن خوب شدم اما الان بازم صورتم زده بتامتازونم بدترش کرده
Iran (Islamic Republic of)
Ho3ein
۲۳:۰۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
دوستان گانودرما بره این بیماری خیلی عالیه.یکی از دوستان من با خوردن گانودرما خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۵۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام دوستان من هم تازه به بیماری صدف مبتلا شدم کلا روحیه امو از دست دادم پنج ماهه کارم شده دکتر رفتن ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم یعنی تا اخر عمر این بیماری همراه منه؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۳:۱۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام دوستان خواهر من این بیماری را گرفت با نور درمانی و دارو خدا را هزار مرتبه شکر خوب شد نگران نباشید ان شاالله همتون خوب میشید
فقط هر کس در شهر خودش پیش یک متخصص پوست خوب و درست حسابی بره
Iran (Islamic Republic of)
09913449553
۱۵:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام خوددرمانی اصلا نکنید ازپماد کلوبتازول وبتامتازون هم اصلااستفاده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام اصلا خود درمانی نکنید بتامتازون وکلوبتوتازول هم اصلا استفاده نکنید یکسال پیش داشتم ولی الان کامل خوبه خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
باور میکنید من 38 سالمه و از 14 سالگی پسوریازیض دارم !
روش تجربی برای کنترل پسوریازیض از تجربیات بنده :
ا-زیاد لبنیات مصرف نکنید
2-ماهی یک بار قرصهای ویتامین d5000 مصرف کنید.
3-از استرس و عصبانیت و افسردگی بپرهیزید و ورزش کنید.
4-حداقل هفته ای یک بار حمام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی پالی
۲۳:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
سلام خدمت دوستان
مژده
من ده سال که مبتلا به صدف پوستی سر هستم
من هم مثل شما بخدا کلافه شده بودم دکتر نمانده بود برم اما جواب منفی بود
یک مشتری دکتر دارم به مغازه ام میاد اون به من پنج تا فرمول نوشت. خدارو شکر دو هفته است خوب شدم و آثاری از صدف تو سرم نیست
۱ کلوباتزول
۲ بتامتازون
۳تریا مسینولون
۴کرم اوسرین
و روغن سیاه دانه یه قاشق غذاخوری
هر چهار پماد را در صرفی مخلوط کنید و یه قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه اضافه کنین و دو روز در میان به پوستون بمالید
ببینید چه میشود منو دعا کنید
(در ضمن کرم اوسرین ۱۰۰میلی لیتر شما فقط ۲۰گرم استفاده کنین )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
من یک دختر 10 سال با یک پسر 2 سال مریضی پوستی شدید دارن که هر جایی بگین رفتم ولی جوابی نگرفتم دیگه نا امید شدم چون خیلی خیلی جاهایی رفتم اخرش هم هیچ جوابی نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
فاضل 09028732094
۱۸:۲۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
سلام من ۶ساله این مریضی یودارم تاالان خوب نشدم لطفن اگه کسی راحل میدونه به منم بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
فقط با بتامتازون ميشه جلو پيشرفتشو گرفت خدا همه مريضا رو شفا بده
Canada
احمد
۱۹:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام
کی میگه پسوریازیس یا صدف خوب نمیشه من از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ درگیر این بیماری بودم خیلی استانها برای دزمان رفتم ، و آب درمانی ، داروگیاهی ، داروشیمیایی ، حجامت ، خلاصه هرچی که بگی خوب نشدم ، اما بلاخره به شکرخداوند متعال راهش روپیداکردم و الان ۳ سال است که دیگه برای همیشه رفته که رفته، بله ۳ سال پیش بمدت یک هفته دارو در حد بسیار بسیار کم استفاده کردم ، و با پسوریازیس یا همون صدف که تمام کف و پشت و رو دست وپاهام ، ران ، سینه ، سر ، آرنج برای همیشه خداحافظی کردم ، خداوند همه مریض ها رو شفا بده انشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام اقا احمد تورو به خدا قسمت می دحم اسم اون دارویک استفاد کردی وخوب شدی برا منم بگو تا اخر امر دعایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
باسلام
تنها دارویی که میتونه مشکل پوستی صدف رو حل کنه فقط دارویی به اسم پرهیز هست، پرهیز از غذاهای شور، ترش و تند
پرهیز کنید همه چیز از بین میره و خوب میشه
نیازی نیست از انواع پماد و شامپو استفاده بشه و دکتر برین
فقط پرهیز درمانش هست. من امتحان کردم خوب خوب میشه اونم به شرطی که واسه همه عمر باید پرهیز کرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان من هم پدرم این بیماری رو سالهاست داره خیلی جاها پیش خیلی دکترا رفتیم ولی درمان نشده تا جایی که من متوجه شدم این بیماری توکسایی که پوست روشن دارن بیشتر عود میکنه درمانشم که به صورت موقت هست دوری از استرس افتاب شدید دخانیات ادویه جات وغداهای چرب وشیرین هست ایشالا خدا همه مریضا رو شفا بده خیلی بیماری عذاب اوریه توکل به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
مدت ۱۶ سال است که به این بیماری مبتلا شدم اوایل حتی نمی دانستم چنین بیماری وجود دارد کلی دکتر رفتم ودراخر به این نتیجه رسیدم که باید باهاش کنار بیام استرس نباید داشته باشین درهر شری خیری هست کرم بتامتازول کمی ازخارش وپوسته شدن جلوگیری می‌کنه اما فقط باید روحیتون روحفظ کنین شاد باشین غذاهای سالم بخورید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
اره استرس داشتن برااین بیماری خیلی بده وبه پیشرفتش کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۷:۱۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام،من از فرق سر تا نوک پا دچار صدف شدم،اونم در عرض چند هفته،من از نوردرمانی استفاده کردم ،در کنارش حجامت،عرق کاسنی،گل پنیرک ،جوشانده اسطوخودوس،ترنجبین وخاکشیر ،وشیر خشت استفاده کردم،صبحها پنیر وسیاهدانه میخوردم،از مصرف گردو ،قارچ،خرما،فلفل دلمه ،گوجه حتما پرهیز کنید،همیشه بدنتون را با داروی اوره واوسرین چرب کنید،هر روز دوش بگیرید،برای کاهش خارش از کیسه یخ استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
من تونستم با تغذیه درمانش کنم شیرینی جان ومیوهای خیلی شیرین مثل خرما انگور و کشمش رو حذف کردم برای مدت کوتاهی وقتی بهبود یافتم الان خیلی کم و کنترل شدم مصرف میکنم
Romania
Narmin
۲۰:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام .دوستان من چند سال پیش دور نافم درگیر این بیماری بود. با پماد بتامتازون والکل سفید وخلاصه کلی بدبختی خوبش کردم. الان پوست سرم درگیر شده و هی داره بیشتر میشه.پماد بتمامتازون میزنم تا چن وقت خوب میشه دوباره میاد. من نمیدونم چیکار کنم.همش استرس دارم وناراحتم .توروخدا اگه راهی بلدین درست وحسابی بنویسین
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
درمان پیش منه
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۲:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا راه درمانش رو به من بگید مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
مژگان باورصاد
۲۱:۵۹ ۲۲ تير ۱۳۹۸
گانودرماعالیه
United States of America
امیر
۲۳:۵۴ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سلام بعد از کاشت مو روی سرم صدف ظاهر شد تا ۳ سال نمیدونستم صدفه.همش شامپو ضد شوره استفاده میکردم.کم کم وارد گوشهام شد .کل سرم درگیر شد. فهمیدم صدفه.اینترنت سرچ کردم انرژی وحشتناک منفی بهم وارد شد که صدف درمان نداره و کامنت های بسیار مایوسانه وغیره.تهران بهترین دکترا را رفتم همش داروی کورتونی و نا امیدی.خیلی سرچ کردم .علم کلاسیک همش ناامید میکنه.خلاصه دنبال درمان با پماد و ژل و ...بودم که پشتم و پاهام هم درگیر شد تجربه وحشتناکی بود.پماد کورتونی اصلا بدرد نخورد.باور میکنین هر روز یک پماد کامل استفاده میکردم .انواع مختلف کورتونی را استفاده میکردم.جواب نمی داد.فقط اعصاب خورد کنی و نا امیدی به کمک و لطف خدا با طب سنتی صدف را نابود کردم.اولین کاری که کردم اعصابم آروم کردم.(هر شب سرترالین خوردم حدود ۳ماه).مرتب زیتون خوردم .ویتامین د۳ مرتب هر ۲ هفته یکبار میخوردم.هر روز سکنجین نعنایی خوردم خیلی خوبه البته برا خانمها سکنجبین رازیانه عالیه.مرتب هم هر ماه حجامت کردم. قند و فلفل و بادمجون را حذف کردم.عرق کاسنی مرتب میخوردم.دمنوش ترکیبی میوه به،پنیرک،بنفشه را هر روز مرتب میخوردم.تنها پمادی که به درد خور بود پماد فلوسینولون بود پماد خوبیه ارزون هم است حتما امتحان بکنید.پماد دایوبت هم خوب بود ولی گرونه. این درمان ها ادامه دادم الان نه جای سیاهی نه شوره ای نه قرمزی وحشتناکی، همه خاموش شدند.اوایل حجامت و استفاده از عرقیات و دم نوش ها نا امید میشدم کم اثر داشتند ولی با سماجت به این درمان ۶ ماهه خوب خوب شد.۶ ماه شاید زمان درازی باشد ولی تا چشم به هم بزنی تمومه.دوستان نا امید نشوید طب کلاسیک همش نا امیدی و یاس هست اما طب سنتی جواب میده.شامپو زغالی برای صدف سر من بر عکس جواب میداد بدترش میکرد.ولی اشتباها استفاده میکردم.خلاصه با شستشوی کبد و درون بدن میتوان به این کابوس پایان داد.امید است با صبر و اراده شما هم خوب بشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۸
شوهر من الان 10ساله که داره با این مریضی مبارزه میکنه ولی هرچه دکتر میره هرچه داروگیاهی استفاده میکنه نتیجه نمیبینه بیشتر تو آرنجش ،زانوهاش.هست دکترا میگن اصلا خوب نمیشه ولی باید کنترل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
فقط پماد بتامتازون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
کسی در مورد صدفی شدن ناخن چیزی می‌دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام ،منم یه ساله مشکل رو دارم ،دکتر بهم نیزوپرد داد،کمی بهتر شدم
ولی درمان کامل نشدم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۰ ۰۵ تير ۱۳۹۸
دوستان سلام دکتر موسوی مهر متخصص پوست هست تو شهر لاهیجان بهترین دکتره من خیلی خوب شدم
Germany
At
۰۷:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
با سلام
شیرینی و چربی نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان من هم مبتلا به پسو ریاززس هستم از همه درمانه نامید شدم الان دارم قارچ گانو درمارو امتحان می کنم امید وارم که افاقه کنه وخداوند همه بیما ران را شفا دهد التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام دوست عزیز میشه بگی از کجا باید تهیه کرد خیلی دارم عذاب میکشم
Iran (Islamic Republic of)
سما
۲۳:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
من از سن 8 سالگی یعنی دقیقا الان 10 ساله که این بیماری رو دارم.باید بگم ربطی به سن و سال نداره.اوایل اعتماد به نفسمو کم می کرد ولی بعد 10 سال داریم باهم هم زیستی مسالمت امیز می کنیم.☺☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
این بیماری فقط کنتر ل میشه درمان نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من چند سال این بیماری صدفک رو تو سرم در ناحیه پشت گوش داشتم خیلی دارو و شامپو استفاده کردم ولی بدتر شد، فقط لوسیون بتامتازون نجاتم داد،و تا 90 درصد خوب شد،حتما امتحانش کنید انشاالله نتیجه می گیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
درمان این کپسول امرال ۱۰۰ روغن ماهی ۵۰۰ لوراتادین ۱۰ کلی زا کس ۵۰۰اب ردرمانی سرعین ودریاچیه ارومیه ولجن ودریاچیه ارومیه روغن کنجد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
چی گفتی؟ خودت فهمیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام منم دوساله به این بیماری مبتلا شدم وقتی کرم میزنم خوب میشم ولی بعد یه مدت دوباره شروع میشه خیلی خارش اذیتم میکنه دکتر میگه زیاد از اب استفاده نکن .
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۲:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
قارچ گانودرما عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدايا همه بيمارارو شفا بده تورو به بزرگيت قسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دو ساله درگیر این بیماری هستم چند ماه مریضیم عود میکنه میرم دکتر بهتر میشم ولی باز دوباره بعد چند ماه همه ی بدنمو میگیره واقعا خیلی سخته خیلی روحیم بهم ریخته از سن ۲۶ سالگی باید این بیماری رو به دوش بکشم .ازتون خواهش میکنم هر کسی که دردش به درمان رسیده با ما هم در میان بزاره شاید کسی مثل من واقعا خیلی داغون باشه حالش احتیاج داشته باشه به یه درمانی برسه
Iran (Islamic Republic of)
!
۰۲:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
حتما از گانودرما استفاده کنین صددرصد خوب میشین
Iran (Islamic Republic of)
تیارا
۲۳:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
من دخترم ۲سال این بیماری روداره فعلا دکترداروداده ان شاالله که خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام .انشالله همه مریضان شفا پیدا کنن.من پیش دکتر رفتم یه پماد ساختنی بهم داده و شامپو دءو دراگ .من خدارو شکر بهتر شدم .دکتر به من گفت استرس برای این بیماری خیلی بده و این بیماری مربوط میشه به بیماری های ,دیابت,روماتیسم,تیرویید. یعنی اگر کسی توی خانواده شامل والدین و پدر بزرگ ومادر بزرگ یکی از این بیماری هارو داشته باشه ممکن هست که شما صدفی بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۳:۵۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
دکتر من پماد kettle تجویز کرد زدم خوب شدم البته سالی یک بار میاد ولی با زدن این پماد ظرف مدت ۳ روز برای یک سال از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۰:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دخترم این بیماری داشت یک دکتر خوب سراغ دارم که دخترم برای همیشه درمان کرد دوست دارم آدرس این دکتر را به همه بدم درمان قعطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۸
خب آدرس رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام بیماری من خیلی شدید شده چند نواحی مختلف سرم زده.زخم میشه ,درد داره,خارش,پوسته های زیاد.می ترسم روی صورتم بزنه .وقتی سنم کمتربود روی گوشم وبعد پشتم چند سال نزد که دوباره شروع شده .من فقط 14 سالمه واین بیماری اجازه نمیده روی درسام تمرکز کنم.لطفا اگه دکتری داخل استان فارس میشناسید معرفی کنید.ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام. من جهرم رفتم پیش دکتر ،خیلی معروفه و کارش درسته یه سری دارو داد خوب شدم ،ولی گفت یه استاد دارم شیراز برو پیش اون ،وقت نکردم برم ،اگه بری جهرم بعد ادرس اونو بگیری خیلی کمکت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام دوست عزیز منم چند سال که از این بیماری رنج میبرم یه مدت میزنه و با کلی دکتر رفتن و دارو از بین میره هر دکتری که بگید رفتم ولی الان با مصرف آمپول سینورا خدارو شکر خیلی بهتر شدم حتما باید متخصص پوست واستون بنویسه
Canada
Sue
۲۲:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام. من این بیماری رو در نواحی زانو مبتلا شدم. دکترم Taro-Clobetasol توصیه کرد که خیلی کمک کرد به بهبودم.
Clobetaso Propionate Ointment USP, 0.05% w/w
البته من ایران زندگی نمی کنم. امیدوارم در ایران هم این پماد در دسترس باشه.
توصیه می کنم با مشورت پزشکتون درمان رو پیدا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز غمشادزهی
۱۴:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
منو باش فکر میکردم تنها منم فقط این همه سال مبتلا به این بیماری شدم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۴:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
والامنم یک سال وخوردیی هستش این بیمار دارم خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام دوستان
من دخترم 3 ساله درگیر این بیماری خیلی عذاب میکشم،الان پیش دکتر طبی بردمش حنا ومورد وسدر رو باهم مخلوط میکنم وروی سرش میزارم (حداقل هفته ای دو بار)،قبل از ناهار وصبونه ی ق م خاکشیر و ی ق غ سکنجبین نفیس لاهوری مصرف داره وغروب هم شربت سوداک 1ونیم ق غ به علاوه یک سوم استکان عرق شاتره میل میکنه وپرهیزات عمومی هم داره شامل سیر وپیاز خام گردو انجیر فلفل بادمجان گوشت گوساله سرخ کردنی سس سوسیس کالباس اینا رد نباید بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ابولحسن
۰۹:۳۵ ۱۶ دی ۱۳۹۷
من دوساله به این بیماری پوستی مبتلاشدم پیش چندمتخصص رفتم جواب نداد راهنمایی مخام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
سلام من الان دوماهه درگیر این بیماری شدم ترو ب امام حسین کمکم کنی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا
۲۲:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
این بیماری رو فقط طب اسلامی میتونه درمان کنه.من دخترم ۵ سال درگیر بود با دارو و حجامت طب اسلامی خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
ولی من خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
حسین غلامیپور
۱۰:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام دوستان من ده سال این بیماری رو داشتم خدا رو شکر دیگه هیچ اثاریش نمونده با دارو ک خودم پیدا کردم خوب شدم ظرف دو روز دیگه زخمی اثاری وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
چی بودبگومنم مصرف کنم توروقران ۷سالاینجوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام چجوری خوب شدین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
سلام میشه لطف کنید اون دارویی که خودتون پیدا کردی اسمشو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
خب بگیددیگران استفاده بکنن.اگرشرایط داریدخب بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۲:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا به منم بگید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام دوستان من تازه بعد از یک سال متوجه شدم که بیماریم صدفه اگه میشه یکی بگه این بیماری ستون فقراتم درگیر میکنه اخه چند وقته کل بدنم درد داره مخصوصا کمرم با گردن ممنون میشم کسی جوابمو بده
Iran (Islamic Republic of)
حسین غلامی پور
۱۰:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
من راه درمانشو پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
سلام به همگی برای این بیماری درمان قطعی وجود داره قارچی بنام گانودرما هستش که تو چهارکشور بیشتر تولید نمیشه که من خوشبختانه موفق شدم درایران مرکزش رو پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۱:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
لطفا نام مرکز رو بگین تا دیگران هم تهیه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام باید بگم که من هم برای تهیه این قارچ اقدام کردم و با بازار یاب های این شرکت صحبت کردم و اونا گفتن که این قارچ نمیتونه درمان کنه وفقط سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه که ممکن هست یه کم بیماری بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۰۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام . ان شاالله خدا همه بیمارها رو شفا بده پدر منم .. واقعا واسه اونایی که میگن خوب شدیم و دکتر رفتیم و فلان کردیمو خوب شدیم ولی نه اسمی نه ادرسی نه شماره ای گذاشتن متاسفم و جای تاسف داره واسشون . از اندک عزیزانی که نتیجه گرفتن و راه حل گذاشتن تشکر میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
برای کسایی که راه درمانومیگن ممنون.برای اونایی که میگن خوب شدیم وادرس دکتریاراه درمانونمیگن عرض کنم ماهرکاری بکنیم برگشتی داره .شماهم بتزخورداین کارتونومیبینید
Iran (Islamic Republic of)
A.z
۱۷:۳۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام دوستان درمان قطعی نداره بیماری صدف .من هم هرجایی رفتم دکتر همینو بهم گفتن اون داروها فقط کنترل میکنه این بیماری رو
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۶:۳۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
سلام.آقا رضا لطفا شماره وآدرس دکتر موجود در شیراز رو برام بفرست.ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۱:۴۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
تورو خدا هرکی راه حلی داره به طور صحیح بگه، چون بهترین راه و روش همین تجربه های همدیگه هستش، من الان هفت ساله مبتلا به ابن بیماری کثیف هستم ولی هیچ راهی پیدا نکردم؛ فکر نکنم راهی باشه هم ولی بهترین راهش دور بودن از هر دود و مواد مخدر هستش مخصوصا شیشه و ماری جوانا
وای هرکی راهی داره بگه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۵:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
تروخدا بگيد با چى ميشه دردش و خارش كمتر كرد بابام خيلى اذيت ميشه شب تا صبح بيداره
France
مهدی
۱۸:۵۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
تو رو خدا بگید چیکار باید کرد..
من مادرم دچار شده خیلی ناراحتم از اینکه کاری ازم برنمیاد...
کسی راهی داره یا دارویی یا دکتری میشناسه تو رو خدا معرفی کنه......
Iran (Islamic Republic of)
Raha
۰۴:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
توروقران خواهشا یکی درست جواب بده خواهشا دکتر خوبی بگید من برم هرجا ک باشه والا خسته شدم توروقران یکی قشنگ بگه دارووچی استفاده کنیم مثل علم فقط،میاین میگین رفتم دکتر خوب نشدم رفتم دکترجواب نگرفتم اقا یکی قشنگ جواب بده اعصاب نزاشته این خارش لعنتی اخه ابن مریضیا چیه هووووف خدا شکرت لطفا خواهشا یکی بگه چی کنیم ما کار کنیم خیلی بده حدود سه ساله دارم از خارش این مریضی پوستیه میمیرم
Iran (Islamic Republic of)
shirin
۱۶:۴۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
سلام
من اين بيماري داشتم در سن ١٠سالگي پيش كلي دكتر رفتم ولي خوب نشد هر روز هم بدتر ميشد و سه جاي سرم ريخت...
با مراجعه به دكتر پرويز طوسي متخصص پوست مو درمان شدم اگه اسمشونو سرچ كنين مياره واستون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
سلام
لطفا بگین کاملا خوب شدین؟یعنی بعد یه مدت دوباره ظاهر نشد این بیماری؟من چند ماهی هست ک این بیماری رو دارم داروی ترکیبی استفاده میکنم از شدتش کم شده
Iran (Islamic Republic of)
یارا
۱۶:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام تازه با یه کرم آشنا شدم سفارش دادم اسمش هست ریضاسیس نمی دونم استفاده کنم یا ن
Iran (Islamic Republic of)
مهلا
۰۰:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام من 11سالمه از 2 ماهگی مبتلا به این بیماری شدم بعد از تشخیص بیماری تحت درمانم و مدت یک سال قرص مصرف کردم خیلی کم شد فقط الان درسرم پوسته میشه و گاهی هم زخم میشه من از شما میخواستم به را راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رض
۱۸:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
سلام به همه دوستان
این بیماری از طریق طب سنتی و توسط فقط یک دکتر در شیراز انجام میشه من دو نفر رو سراغ دارم بهبودی کامل دست پیدا کردن و جالب اینکه دکتر هزینه خاصی نمیگیره با زالو درمانی و عرقیجات و منع کردن چن تا غذای ساده...آقایون شماره بزارن
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۶:۴۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
آقارضاتوروخداآدرس وتلفن دکتر شیراز رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۲:۴۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا ادرس دکتر رو بدید مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
کعبی
۱۳:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام خواهش می کنم کمک کنید من چهار سال این بیماری دارم من یک بچه ی ۱۲ سالم این صدف تو مو هام و بدنم هست وهر دوکتری برم برام دارو می نویس ولی فایده نداره خواهش می کنم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
توکلت به خدا باشه
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۳:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
تنها راهش تغییر رژیم غذایی هستش اینو بعد از کلی تحقیق بهت میگم مادرم دچارش.. در مورد رژیم غذایی خام گیاه خواری و بهبود بیماری پسوریازیس با یه سرچ ساده تحقیق کن... کورتن هم به هیچ عنوان مصرف نکن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام به همه دوستان
این بیماری از طریق طب سنتی و توسط فقط یک دکتر در شیراز انجام میشه من دو نفر رو سراغ دارم بهبودی کامل دست پیدا کردن و جالب اینکه دکتر هزینه خاصی نمیگیره با زالو درمانی و عرقیجات و منع کردن چن تا غذای ساده...آقایون شماره بزارن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
سلام به همه دوستان
این بیماری از طریق طب سنتی و توسط فقط یک دکتر در شیراز انجام میشه من دو نفر رو سراغ دارم بهبودی کامل دست پیدا کردن و جالب اینکه دکتر هزینه خاصی نمیگیره با زالو درمانی و عرقیجات و منع کردن چن تا غذای ساده...آقایون شماره بزارن
Iran (Islamic Republic of)
کعبی
۱۵:۰۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
سلام آقا رضا لطفا شما ره این دو دکتر را میشه بفرستی خواهش
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا عربزاده
۲۱:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من برای بیماری به پزشک متخصص پوست مراجعه کردم دکترگفت این سودا یا همان صدف (پسوریازیس)است ودرمان نمیشود برای من آنتی بیوتیک ویک پماد ساختنی تجویز نمود فقط برای کنترل پیشرفت کپسولها را مصرف کردم 2روزی هم پماد مالیدم روی زخمها فرقی نکرد تا اینکه پماد هیدروکورتیزون1درصد.استفاده کردم بصورت هر12ساعت از یک پمادالان یکی از زخم ها کاملاًخوب شده وزخم های دیگرهم درحال بهبودی است انشالا مورد استفاده قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا عربزاده
۲۱:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام ازهیدروکورتیزون استفاده کنید کاملا"زخم را خوب میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من 13 سالمه تا جایی که یادم هست کوچکتر که بودم پشت کوشم صدفی میزد که با یه پماد حل شد ولی بعد یه مدت پشتمم زد و خودبه خود رفت ولی حالا روی پوست سرم زده که اول فقط دونه میزد بعد میخارید وبعد تبدیل به شوره و پوسته شد و گاهی وقتام زخم میشه و درد میکنه هرجا رفتم فایده نداشته حتی اون پمادو دوباره زدم لطفا اگه راهی دارید بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
پشت سر من هم هست قرمز شده خارش شدید فعلا که جوابی نگرفتم خدا کنه همه خوب شن یکی هم من خیلی بده بیماری پوستی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۴۷ ۲۷ تير ۱۳۹۷
سلام.من 3ساله به این بیماری مبتلا بودم ولی با کمک یک دکتر خوب شدم اما امپولش اومده الان هم خیلی خوشحالم که خوب شدم...من اهل خوزستانم شهرستان دزفول خوشحال میشم بهتون کمک کنم
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۵:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
منم دزفولم و همین مشکلو دارم لطفا اسم دکترتونو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام خوبید ادرس دکتر برام میفرستی اسم امپولش چی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام میشه اسم شهر ونام دکتری که رفتید خوب شدید برام بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۱۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
منم دزفول هستم میشه آدرس دکتر رو به من هم بدید خواهش میکنم کمک کنید من خیلی از این موضوع اذیتم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام منم اهل دزفولم وچند سال این بیماری رو دارم خواهش میکنم کمک کنید وآدرس دکتر رو به ما بدیداینم شمارمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خواهش میکنم ادرس رو بدید من اهوازم ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۳:۵۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
امیدوارم بهبودیت موندگار باشه ... ولی آمپول موقف جلوشو میگیره ولی بعد با شدت بیشتری حمله میکنه این تجربه منه... کورتن سم برای این بیماری چه پماد چه قرص چه نور درمانی ... بعد از یه مدت بیماری با شدت بیشتری حمله میکنه
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
سلام میشه اسم و آدرس دکترتوبدی منم خیلی وقته به این بیماری مبتلام هرچندمیرم دکتر درمان نمیشن بخصوص اونایی که توسرمن خیلی اذیتم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
میشه کمکم کنی منم با این بیماری چند سال گرفتارم خیلی ناراحتم نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۰۹:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
سلام منم خیلی وقته زانوی راستم اندازه سکه کوچیک هست خجالت میکشم کسی ببینه ولی داروهای ترکیبی خیلی خوبه ... وقتی استفاده میکنم خیلی بهترمیشه مثلا از بین میره ولی بعد از یه مدت شروع میشه خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۴ تير ۱۳۹۷
سلام توروقران قسم اگه کسی میدونه چه نوع دارویی خوبه معرفی کنه خدااجرخیرش بده بخدامن دوسال گرفتارش شدم فقط پمادکلوبتازول استفاده میکنم خدایا شفای همه بیماران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام
Germany
شيما
۱۵:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
تغذيه اتو درست كني رعايت كني خيلي بهتر ميشه بيشتر از ميوه و سبزيجات استفاده كن اين مريضي بخاطر مشكل در كبد،پماد گل بنفشه و صدف اد عطاري بگير روزي دوبار بزن لبنيات نخور ايشا..خوب ميشي
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۴:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
به هیچ عنوان داروو یا آمپولی که کورتن داره استفاده نکن این قدم اول ( بهبودی موقت میاره ولی با شدت بیشتری بعد حمله میکنه). فقط باید رژیم غذاییت رو تغییر بدی اینو با تمام تجربه و تحقیق بهت میگم ( مادرم مبتلاس) راجع به بیماری پسوریازیس و رژیم خام گیاه خواری
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۴:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
هر کس گفت فلان دکتر آمپول داد خوب شدم پماد داد خوب شدم باور نکن چون موقت و برمیگرده بیماری اگر پسوریازیس باش. مادرم سالهاس درگیره و الان به مدت یکسال خام گیاه خوار شده و خوب شده فقط یه قسمت از ساق پاش باقی مونده اونم نه به شکل خشک و دردناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۷
سلام خسته نباشین من دوبار دکتر رفتم بخاطر همین مریضی صدف خیلی نگرانم ک دکتر گفته خوب نمیشه برای همیشه
Iran (Islamic Republic of)
Asadi
۱۵:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
خواهش میکنم از ادمین یه راه ارتباط با کسانی که این مسئله رو دارن معرفی کنید.اجازه بدید کمکشون کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
خدایا بیماران رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
Asadi
۱۷:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
به امید خدا و بعد خودتون خوب بشید.
درمان با گانودرما اونم دراز مدت امکان پذیره
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۰:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
گیاه مازو را با حنا وابلیمو مخلوط کنید با نایلون شب تا صبح روی محل ببندید تو بهبودی خیلی تاثیر داره،مازو پودر بشه
Iran (Islamic Republic of)
بهتاس
۰۲:۴۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام عزیزان من ترو خدا اگر کسی یه داروی قوی بلده بگه چیه خواهشن بگه در مورد بیماری صدف
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام

دوستان من بهترین دکتر ایران رو رفتم هم از لحاظ تجربه و هم از لحاظ معروفیت

کم خرج ترین راه برای درمان این بیماری لوسیون بتامتازون هست فقط یکبار امتحان کنید تا نتیجش رو ببینید

ویک محلول ترکیبی شامل:

5 گرم سالسیلیک اسید

45 گرم بتامتازون کرم

50 سی سی اتانولتتون
شب ها کامل روی پوست آغشته بشه

یک شامپوی ایرانی هم هست به نام مدیلن که بسته به نوع پوستتون باید تهیه کنید البته اگر صدف رو در ناحیه سر دارید

موفق و پاینده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
با اینکه7یا8گرم سالیک اسید واسم خوب شد موقتی بعد چن روز دراومد خداکنه به صورتم نزنه
Iran (Islamic Republic of)
خانوم
۱۱:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام
منم به بیماری صدف مبتلا هستم سه بار این دونه ها اومدن و بعد از چندماه خوب شدن ولی جای لکهاش تا چند سال موند
دکتر به من آمپول عضلانی تزریق کرد و بخاطر عفونت گوشم پنی سیلین تجویز کرد بخاطر کاهش خارش قرص لوراتادین میخوردم و از صابون کلیسیرین استفاده کردم که عالییییییییی بودو یه پماد ساختنی
Iran (Islamic Republic of)
خانوم
۱۱:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام
منم به بیماری صدف مبتلا هستم سه بار این دونه ها اومدن و بعد از چندماه خوب شدن ولی جای لکهاش تا چند سال موند
دکتر به من آمپول عضلانی تزریق کرد و بخاطر عفونت گوشم پنی سیلین تجویز کرد بخاطر کاهش خارش قرص لوراتادین میخوردم و از صابون کلیسیرین استفاده کردم که عالییییییییی بودو یه پماد ساختنی
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۳:۱۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
منم دارم این بیماری رو, دکتر رفتم دارو تجویز کرد,قرص:لوراتادین و نیزوپرد و پماد بتامتازون به صورت والرات و شامپو زیگ پیریتیون یه بیماری دیگه ای هم داشتم به اسم پی سی,این برطرف شد و لی صدف یه مدت برطرف شد و الا دوباره عود کرده و زندگیمو ریخته به هم.موفق باشید ولی قبل استفاده از دارو ها با پزشک مشورت نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۲۳:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام من فقط زیر قفل ساعتم مثل جوش های ریز ریز جفت هم میزنه بعد هر چند وقت یک بار درمیان و دوباره میخوابن ، به نظرتون الان من این بیماری رو دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شما فقط با فلز حساسیت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
خدا تمام مریضارو انشالله شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۰ تير ۱۳۹۸
ان شاعالهههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوستان ...منم همین بیماری رو دارم ..لازم نیست انقد پیش هر دکتری برین و هزینه کنین ..من با ی پماد دست ساز دوساله کنترلش کردم ..حتی ۹۰ درصد بیماریم برطرف شده ....فقط کافیه خودتون رعایت کنین..کارایی ک باعث رشد بیماریتون رو میشه انجام ندین ..مثلا.سیگار نکشین ..هرنوع ادویه ای رو مصرف نکنین ..هرنوع دارویی رو مصرف نکنین......کسانی ک سرشونو نمیدونم ژل مو یا تافت میزنن سعی کنین ب جای اینا روغن کنجد یا روغن نارگیل بزنن..چون ژل و تافت باعث رشد میشه
Netherlands
گل رز
۰۱:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
آدرس تلگرام جهت مداوای بیماری صدف

با تشکر از مدیر سایت
۱۲