عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای وصول مطالبات ارزی باید در شعب بانکهای خارج از کشور امکان خرید کالا فراهم کنیم.

ندیمیایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اظهارات رییس بانک مرکزی در خصوص عدم شکل‌گیری تحولات در اقتصاد کشور پس از برجام، اظهار داشت: آنچه که رئیس بانک مرکزی مطرح کرده است دو معنا دارد.

وی ادامه داد: یک معنایی که از صحبت‌های آقای سیف می‌توان برداشت کرد در مورد دلار است، واقعیت این است که در این مورد باید بپذیریم که صاحب آن آمریکا است لذا اگر قرار است ما از دلار استفاده کنیم باید به تائید خود آن کشور این کار انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم انتقال مطالبات خود را انجام دهیم، می‌توانیم از دو روش استفاده کنیم، یا ممکن است مطالبات را تبدیل به کالا کنیم اما اگر قرار باشد آنرا تبدیل به ارز مرجع کنیم چاره ای جز استفاده از یورو و دلار نداریم.

ندیمی گفت: در حوزه استفاده از یورو مشکلی نداریم اما در حوزه استفاده از دلار به خاطر شرایطی که ذکر کرده ام، دچار مشکل هستیم.

وی تصریح کرد: باید دید که ما ارز را اساسا برای چه کاری می‌خواهیم، کشور ما برای انتقال کالا و خدمات به ارز نیاز دارد،لذا تنها راه حل دور زدن این مشکل این است که در شعب بانکهای خود در خارج از کشور امکان گشایش و خرید کالا را فراهم کنیم.

ندیمی خاطر نشان کرد: برای فراهم کردن این امکان در بانکها ارزی خارج از کشور، باید ارز را تبدیل به کالا کنیم و آنرا انتقال دهیم یعنی به جای انتقال ارز کالا و خدمات را مستقیما انتقال دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ندیمی ، برجام ، مجلس ، سیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار