قائم مقام وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی گفت:تكثر قدرت و توزيع آن در هر جامعه ی بشری موجب به وجود آمدن فساد می شود.

  به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن فيروزآبادی قائم مقام وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی در دومين نشست آموزشی-اجرايی كنوانسيون مبارزه با فساد كه امروز (شنبه)برگزار شد با بيان اين‌كه فساد به عنوان يك عامل چند وجهی از ماهيت ذاتی منفی بودن برخوردار است، اظهار داشت : ضروری است افرادی كه می توانند فساد را تشخيص دهند در اين راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اين‌ كه برای شناسايی فساد 3 منشا اصلی وجود دارد ،گفت:از منشا قانونی ،مواجه با افكار عمومی و  ايجاد صدمه به منافع عمومی را می‌توان به عنوان اين3 منشا اصلی ياد كرد.

قائم مقام وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی بيان كرد:در دنيای مادی امروز ما به دليل محدوديت فيزيكی(منابع،قدرت و ...) بن مايه ی فساد توزيع قدرت است.

فيروزآبادی افزود:بر همين اساس زمانی كه در جامعه بشری تكثر و توزيع قدرت وجود داشته باشد قطعا فساد نيز وجود دارد.

وی تصريح كرد:براساس آمار سازمان شفافيت جهانی در سال 2006 بالغ بر 10 درصد از مردم رشوه گير بودند.

قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اين‌كه فساد به عنوان يك معضل قديمی در تمام دنيا وجود دارد، ادامه داد:متاسفانه آمار های فساد در ايران نيز روز به روز تاسف بار تر از گذشته است ،چرا كه ايران در سال 2003 دارای رتبه 78 بود اما اين رتبه در سال 2013 به 144 رسيد.

وی بیان كرد:بر همين اساس به منظور كاهش فساد در كشور بايد در معماری سازمانی از تكنولوژی بهره گيريم.

فيروزآبادی اضافه كرد:بنابراين بايد در فرآيندها منشا قانونی و راه های فساد را كه شناسايی شده بود ،اصلاح صورت گيرد.

 قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بيان اين‌كه به كارگيری ICT در نظام اداری از جمله روش های كاهش فساد در كشور است، اظهار داشت:در همين راستا اطلاعات بايد به صورت شفاف در اين سامانه ها ثبت تا در مواقع لزوم بهره برداری شود.

*فقدان دولت الكترونيك در حذف يارانه بگيران

وی با بيان اين‌كه فقدان دولت الكترونيك در دستگاه های اجرايی به وضوح ديده می شود ،بیان كرد:هم اكنون كه بحث حذف سه دهك از يارانه بگيران در صدر اخبار است،وزارت تعاون به دليل نبود بانك اطلاعات مرجع با مشكلات متعددی روبه رو است.

فيروزآبادی ادامه داد: در صورتی كه میزان دقت را پایین بیاوریم، شناسایی و حذف سه دهک درآمدی امکانپذیر است و حذف يارانه بگيران به سرعت انجام می شود، اما ممکن است در بحث اجرا با کسانی مواجه شویم که در منزل دچار بیماری خاص یا آسیب‌های اجتماعی هستند که در مورد آن‌ها دقت بیشتری نياز است .

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در خصوص آمار حذف يارانه بگيران گفت: در مجموع از شش میلیون نفری که قرار بود حذف شوند، سه میلیون و 300 هزار نفر شناسایی و حذف شدند و سه دهک درآمدی مورد نظر برای حذف از دریافت یارانه هم گروه‌های دارای درآمد 35 میلیون تومان در سال هستند.

وی اظهار داشت:به منظور مبارزه با فساد بايد سيستم اداری در كشور اصلاح شود چرا كه يك اكوسيستم سالم در نظام اطلاعاتی سالم به وجود می‌آيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار