معاون رفاهی وزیر گفت: بزرگترین جامعه خیرین را در طول سالهای مدیریت خود در بهزیستی راه‌اندازی کردیم.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی (رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور)در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید سازمان با اشاره به اقداماتی در زمان مدیریت خود اظهار کرد: بهزیستی در سالهای گذشته به گونه ای عمل کرده که موجبات افتخار نظام را به همراه داشته است و بنده بعنوان مددکار اجتماعی، سهم کوچکی در این افتخارات دارم و در طول سالهای مدیریتی خود به فرآیندهای مدیریت تشریفاتی اعتقادی نداشتم و تمام تلاش خود را برای تحقق آرمان های سازمان بکار بستم. 

وی افزود: از همان ابتدا برنامه های راهبردی را اجرا کردم که یکی از این برنامه های راهبردی ارائه، خدمات همه جانبه به آحاد مردم جامعه و افزایش مشارکتهای اجتماعی و افزایش گروههای مرجع بود و در حال حاضر می‌توانم ادعا کنم که بزرگترین شبکه جامعه خیرین را در کشور داریم که بیش از 95 درصد کارها به دست این عزیزان انجام میشود. 

هاشمی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان برنامه‌محوری بود که این مهم را در سطح شهرستانها اجرایی کردیم و در تمام کشور برنامه‌های اجرایی مکتوب داریم که این برنامه‌ها قدرت رصد و مداخله را افزایش می دهد و یکی از اهداف برنامه محوری در نظر گرفتن سرانه برای پیشگیری بود. 

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی در طول این سالها به گونه‌آی مطلوب عمل کرد که این محل را به عنوان گفتمان اجتماعی معرفی کردند. 
هاشمی با اشاره به جایگاه رفیع کارکنان سازمان تصریح کرد: کارکنان سازمان جایگاه ویژه‌ای دارند و باید بعنوان یک اهرم اصلی در جهت تحقق آرمان‌های بهزیستی به آنها نگاه کرد و البته باید آسایش و رفاه را نیز برای آنها فراهم کرد و اگرچه در طول این سالها 230 درصد به حقوق آنها افزایش دادیم اما کافی نبوده و زمینه رفاه آنها را به طور کامل فراهم نمی‌کند. 

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور تعطیلی ندارد و باید مداخلات روز و به هنگام در امور بهزیستی داشت و در 404 نقطه کشور 28 هزار مرکز داریم که باید مراقبت ویژه‌ای در اجرای درست کارهای آنها انجام دهیم. البته ایمان دارم که محسنی بندپی بخوبی این مهم را انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به سختی شرایط کار در بهزیستی گفت: بهزیستی کار سخت و طاقت فرسایی است اما کار در این سازمان بسیار شیرین و دلپذیر است. سازمان بهزیستی کشور 10 هزار مدد کار اجتماعی دارد که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. 

هاشمی تاکید کرد: قبل از مدیریت بنده 1000 واحد مسکونی ساخته شده بود اما خوشبختانه در طول سالهای مدیریت خود موفق به احداث 256 هزار واحد مسکونی شده است که یک چهارم آنها تحویل داده شده و یک چهارم باقی در صورت گرفتن انشعابات آماده تحویل است.که البته سازمان بهزیستی در زمینه احداث واحدهای مسکونی به عنوان یک سازمان غیر تخصصی بسیار خوب عمل کرده است. 

هاشمی در پایان گفت: در حوزه اشتغال 250 هزار شغل ایجاد کردیم و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی از سوی بهزیستی انجام شد. 
بر اساس این گزارش انوشیروان محسنی بندپی رئیس سابق بیمه سلامت بعنوان رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور و همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی به معاون رفاهی وزیر کار منصوب شدند.
 
گفتنی است در این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میدری معاون وزیر کار، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، فیروزآبادی معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، سید علی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و دیگر نمایندگان مجلس در این مراسم حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: رفاه ، سازمان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار