به گزارش گ
روه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید ابوالحسن فیروزآبادی با تببین فعالیتهای 404 مرکز ارتباطات مردمی در سراسر کشور، افزود: این مراکز به صورت همزمان با مراجعه ارباب رجوع و دریافت درخواستها به صورت همزمان و متمرکز اطلاعات را سیستماتیک ثبت میکنند که سازمان بهزیستی کشور برای ارائه خدمات مستمری پس از استعلام از تأمین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشور، ارتش و کمیته امداد تشکیل پرونده میدهد.
وی در ادامه به ارائه خدمات غیرمستمر به افراد مضطر اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور با ایجاد بستری یکپارچه درباره کمکم به نیازمندان مطلوب عمل کرده است؛ چنانچه مراجعهکنندگانی که نیازمند خدمات غیرمستمری همچون کمک هزینههای درمان، اسکان، جهیزیه و معیشت باشند، از خدمات سازمان بهزیستی کشور بهرهمند میشوند به طوری که در سال جاری 420 میلیون تومان در این ستاد برای تهیه بلیط و اسکان هزینه شده است و خوزستان، ایلام و لرستان آمار بیشترین متقاضیان را از آن خود کرده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این بازدید از پذیرش 18 هزار و 791 مددجو به صورت حضوری و 3 هزار و 177 مددجو به صورت غیرحضوری در ستاد مرکزی ارتباطات مردمی خبر داد و گفت: مراجعهکنندگان همگی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را شامل نمیشوند بلکه دیگر اقشار ضعیف جامعه نیز با ارائه مدارک و مستندات پشتیبانی میشوند به طوری که بیشترین حجم مراجعهکنندگان از استانهای تهران، لرستان، ایلام و خوزستان است.
همایون هاشمی در ادامه این بازدید با بیان اینکه موضوع جمعآوری متکدیان جزء فعالیتهای چندوجهی است که باید با همکاری چند دستگاه انجام شود، در پایان خاطر نشان کرد: بهزیستی هیچگاه در این موضوع عقبنشینی نکرده است به طوری که در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 2 هزار و 500 نفر بیخانمان متکدی شهر تهران جمعآوری شدهاند که نیازمند همکاری بیشتر شهرداری است.
انتهای پیام/