سیلاب رودخانه سیمره به‌طور کامل تحت کنترل است

مجری سد و نیروگاه سیمره گفت: سیلاب های اخیری که به مخزن سد سیمره وارد شده، مشکلی جدی را ایجاد نکرده و وضعیت کاملا تحت کنترل است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،ابوالقاسم اقبال‌منش در خصوص سیلاب اخیر در استان ایلام و رودخانه سیمره اظهار داشت: با توجه به سیلاب‌های اخیر که دبی ورودی آن به مخزن سد 2 هزار متر مکعب بر ثانیه بوده، هیچ نگرانی وجود ندارد و سیلاب به خوبی تحت کنترل است.

وی ادامه داد: هم اکنون آب مورد نیاز سد ذخیره شده و نیروگاه سیمره نیز در مدار قرار گرفته و برای اطمینان از سیلاب‌های سنگین، برخی دریچه سد جهت سر ریز نشدن باز است تا در مواقع حساس سیلاب را به خوبی کنترل کنیم.

مجری سد و نیروگاه سیمره گفت: سیلاب اخیر مشکلی در پایین دست رودخانه سیمره ایجاد نکرده چون آب پشت سد کرخه ذخیره می‌شود و طبق بررسی کارشناسانمان، تا به امروز گزارشی در خصوص آسیب و خسارات جدی به ما گزارشی نشده و شرایط تحت کنترل است.

اقبال منش در زمینه تملک اراضی در استان لرستان عنوان کرد: در این استان یکی از روستاها را به تملک سد سیمره درآورده‌ایم، اما بعضی از این خانواده‌ها هنوز روستا را ترک نکرده‌اند و ما بارها به آنها هشدار داده‌ایم که امیدوارم هرچه زودتر آنجا را تخلیه کنند تا در هنگام وقوع سیلاب اتفاق ناگواری پیش نیاید.

به گزارش پاون ، وی در پایان سخنان خود متذکر شد: باتوجه به ادامه بارش‌های سنگین و احتمال بالا رفتن دبی آب رودخانه سیمره، از مردم منطقه خواهشمندم از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند تا اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار