آخرین وضعیت سیلاب رودخانه‌های خوزستان/اوج سیلاب فردا از اهواز عبور می‌کند

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با تشریح وضعیت سیلاب رودخانه‌های استان گفت: اوج سیلاب فردا از اهواز عبور می‌کند.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان هوشنگ حسونی‌زاده با اعلام اینکه بارش‌های 48 ساعت گذشته، دبی آب را در ملاثانی به یک هزار و 160 مترمکعب بر ثانیه و در اهواز به یک هزار مترمکعب بر ثانیه رسانده است، افزود: هشدارهای کافی از طریق ستاد مدیریت بحران به مردم داده شده تا از نزدیک شدن به حریم رودخانه و تردد در جاده‌های ساحلی، تا زمان گذر از این مرحله اجتناب کنند.

وی همچنین از مردم درخواست کرد تا اطلاعات لازم را از طریق صدا و سیما که انعکاس نظر مقام‌های مسئول و یا سازمان‌های مرتبط از قبیل فرمانداری‌ها یا ستاد مدیریت بحران استان است، دریافت کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اضافه کرد: احتمال می‌رود دبی اوج سیلاب، فردا یکشنبه 29 فروردین از شهر اهواز عبور کند.

حسونی‌زاده ادامه داد: میزان دبی ورودی به حوضه کارون افزون بر 500 مترمکعب بر ثانیه بوده که در سدهای زنجیره‌ای کارون ذخیره می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت حوضه دز گفت: ورودی متوسط این حوضه 1400 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن 1000 مترمکعب بر ثانیه است.

حسونی زاده تصریح کرد: دبی اوج سیلاب از مناطق دزفول، شوش و هفت تپه عبور کرده و اکنون به منطقه بامدژ واقع در 100 کیلومتری شمال اهواز رسیده است.

وی در رابطه با وضعیت رودخانه کارون افزود: با توجه به بارش‌های 48 ساعت اخیر در منطقه شوشتر، مسیل دشت بزرگ فعال شده و میزان آب در رودخانه شرایط را به 600 مترمکعب بر ثانیه رسانده است.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، میزان دبی ورودی به حوضه کرخه را 2000 مترمکعب و میزان خروجی آن را 70 مترمکعب بر ثانیه فقط به منظور تامین آب شرب و دبی پایه رودخانه عنوان کرد.

وی با اشاره به حجم 3 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب مخزن سد کرخه تاکید کرد: اوضاع در این حوضه همچنان تحت کنترل است.

حسونی زاده در رابطه با وضعیت حوضه مارون نیز گفت: در این حوضه میزان دبی ورودی به مخزن سد 170 مترمکعب بر ثانیه و حجم مخزن 550 میلیون مترمکعب است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: میزان خروجی از سد مارون با توجه به بارش‌های صورت گرفته در پایین دست مخزن، به پنج مترمکعب بر ثانیه کاهش داده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار