معاون اول رییس جمهور در سفر امروز دوشنبه 30 فروردین قرار است سدهای دایک گیلان غرب و تنگ حمام در قصرشیرین را افتتاح کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری،معاون اول رییس جمهور،به همراهی وزیر نیرو، صبح امروز (دوشنبه) به کرمانشاه رفت و از سوی استاندار و جمعی از مدیران محلی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور در این سفر قرار است سدهای دایک گیلان غرب و تنگ حمام در قصرشیرین را افتتاح کند،همچنین از سد داریان(از مجموعه طرح های گرمسیری استان) در منطقه پاوه بازدید و کارخانه نان صنعتی کرمانشاه را افتتاح خواهد کرد.

کیاست امیریان،مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه در خصوص سد های آماده ی بهره برداری گفت:سد مخزنی تنک حمام در سرپل ذهاب با ظرفیت 67میلیون مترمکعب و سد دایک گیلان غرب با قابلیت تنظیم 34میلیون مترمکعب آماده بهره برداری شدند.

وی ادامه داد:مجموعه اعتباراتی که هزینه شده 92میلیارد تومان است و با تکمیل شبکه های آب رسانی ،این دو سد قادر به پوشش 6هزار و800 هکتار از اراضی آبی به همراه تامین آب سند به میزان 2میلیون را برای استان تامین کند. 

معاون اول رییس جمهور در جمع  فعالان اقتصادی استان کرمانشاه، درخصوص برنامه های دولت و نقش استان ها در تحقق اقتصاد مقاومتی سخنرانی خواهد کرد.

مسایل مهم عمرانی و اقتصادی استان نیز در این جلسه ویژه ای خواهد شد،نشستی که اقتصاد مقاومتی محور اصلی آن خواهد بود. که چگونگی ایفای نقش استان کرمانشاه در اقتصاد مقاومتی و توسعه استان و برطرف کردن موانع تولید را مورد بررسی قرار خواهد داد.

جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال از نظر اقتصادی سال بسیار مهمی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند، دولت نیز مجموعه کارهای اقتصادی مهمی را در دستور کار خود قرار داده است که مهمترین آنها راه اندازی تولید کشور، توسعه صادرات و واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر کشور طی سال های گذشته اظهار داشت: تولید داخلی کشور در شرایط رکود تورمی در سالهای قبل آسیب زیادی دید و امروز همه استان های کشور آماده شده اند که گام های بلندی در جهت رونق تولید بردارند.

وی استان کرمانشاه را از استان های مهم کشور برشمرد و افزود: کرمانشاه یکی از استان های مهم مرزی است که نقش موثری در توسعه صادرات کشور دارد وهمه استانداران و مسئولین کشور و بخصوص مسئولین استان های مرزی باید موانع پیش روی صادرات را برطرف کنند.

وی با اشاره طرح های دولت در بخش آبرسانی، راه آهن، نفت و کشاورزی دارد، گفت: برای سال 95 اولویت های مهمی درنظر گرفته شده که باید با جدیت پیگیری شود. 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم راه اندازی طرح های راکد تولیدی گفت: همه مالکین طرح های راکد باید از هم اکنون پیگیری کنند که این طرح ها راه اندازی شود و نظام بانکی کشور نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار