نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: رایزنی با تهران و اخذ نظرات مشورتی برای كمك به پیشبرد مذاكرات سیاسی بین طرف های سوری ضروری است.

مشورت با تهران برای پیشبرد مذاكرات بین طرف های سوری ضروری استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، از اداره كل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیر كل سازمان ملل در امور سوریه به منظور رایزنی پیرامون تحولات سوریه در تهران با معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه كشورمان دیدار و گفت و گو كرد.

دیمیستورا با تاكید بر اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سوریه ، رایزنی با تهران و اخذ نظرات مشورتی برای كمك به پیشبرد مذاكرات سیاسی بین طرفهای سوری را ضروری برشمرد.

نماینده دبیركل سازمان ملل با اشاره به فضای شكل گرفته از آتش بس، عامل زمان را بسیار مهم دانست و بر ضرورت تسریع در حل سیاسی تاكید كرد.

وی افزود: نباید روند به گونه ای پیش برود كه موجب فرصت سازی برای مخالفان روند سیاسی شود.

فرستاده دبیركل سازمان ملل در امور سوریه اولویت خود را توقف درگیری ها و كاهش خشونت و كشتار شهروندان سوری اعلام كرد و گفت: ترك مخاصمه و آتش بس حتی كارآمدی چندانی نداشته باشد، برای ما یك اولویت است.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با ارزیابی مثبت از تلاشهای به عمل آمده از سوی دبیركل سازمان ملل و فرستاده ویژه، بر استمرار حمایت های جمهوری اسلامی ایران از این تلاش ها و اقدامات تاكید كرد و گفت: واقع گرایی و عدم شتابزدگی دو مولفه مهمی است كه باید برای حل بحران پیچیده سوریه مدنظر قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار