مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام از راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد در آینده‌ای نزدیک ، با هدف جذب منابع مالی خیرین و نیکوکاران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، شاکربرآبادی گفت : کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور جذب منابع مالی خیران و نیکوکاران، گسترش سنت قرض الحسنه و کاهش بروکراسی اداری در مراجعه مددجویان و نیازمندان به بانک ها برای دریافت وام نخستین صندوق قرض الحسنه امداد را در تربت جام راه اندازی خواهد کرد.
وی افزود : در حال حاضر وجوهات مردمی به صورت بلاعوض به امداد پرداخت می‌شود اما بسیاری از خیرین می‌خواهند اصل پول برای خودشان باشد ، با اقدام مذکور مردم بخشی از وجوهات خود را به صورت سپرده در این صندوق می‌سپارند و ما از محل سپرده‌ها به مددجویان وام می‌دهیم.
مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام در ارتباط با چگونگی تشکیل این صندوق قرض الحسنه خاطرنشان کرد : در این صندوق تمامی فرایندهای مالی به صورت قرض‌الحسنه تعریف شده است و هدف ما از این اقدام، اقتصادی نیست، بلکه اعتقاد داریم کاری که با سود و ربا همراه باشد برکت خود را از دست می‌دهد لذا به دنبال راه‌اندازی صندوقی هستیم که در راستای گسترش فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه فعالیت کند.
شایان ذکر است در حال حاضر بانک مرکزی مجوز راه اندازی صندوق قرض الحسنه را به کمیته امداد داده است.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.