مدیر آموزش ‌و پرورش تربت جام از برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموزی استان خراسان رضوی گروه یک با شرکت بیش از 800 نخبه قرآنی دختر و پسر در تربت جام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی  رئیس ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزی گفت : شهرستان تربت جام برای سومین بار میزبان 870 نخبه قرآنی استان خراسان رضوی در گروه یک می باشد.
محمد رضا کامیابی افزود : یکی از مهم ترین وظایف وزارت آموزش و پرورش که در سند بنیادین پیش بینی و تاکید شده است تربیت دانش آموزان و الگویی پذیری از ساحت های معنوی ، فرهنگی ، علمی و زیستی که هدف توجه به تمامی وجوه تربیتی و علمی می باشد.
وی گفت : مسابقات قرآن ، عترت و نماز تاثیر به سزایی بر روحیه معنوی دانش آموزان دارد که در راستای تربیت و استعدادیابی نخبه های قرآنی برگزار می شود.
مدیر آموزش ‌و پرورش تربت جام افزود : تبلیغات گسترده‌ای برای فرهنگ‌ سازی مسابقات قرآنی انجام داده‌ایم چرا که بحث تربیت و پرورش دانش‌آموزان در این حوزه برای ما بسیار حائز اهمیت است.
کامیابی گفت : این مسابقات در 9رشته ‌ قرائت ، حفظ ، مفاهیم قرآن ، نهج‌البلاغه ، صحیفه سجادیه ، مداحی ، اذان ، احکام و انشای نماز برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن در تربت جام خاطر نشان کرد : ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای فراگیری مفاهیم اسلامی و دینی و کاربرد آن در زندگی شخصی و اجتماعی و الگو سازی برای سایر دانش آموزان از اهداف اصلی برگزاری مسابقات قرآن ، عترت و نماز می باشد.
مدیر آموزش ‌و پرورش تربت جام با بیان اینکه فینال استانی این مسابقات نیز ماه مبارک رمضان سال جاری به میزبانی مشهد صورت می‌گیرد،افزود : در نهایت برگزیدگان مرحله استانی نیز به مسابقات کشوری که بخش آوایی آن به میزبانی استان همدان و پژوهشی نیز به میزبانی خراسان رضوی در بازه زمانی 28 تیر الی پنجم مرداد ماه سال جاری خواهد بود ، راه می‌یابند.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.