بزرگترین رویداد قرآنی استان خراسان رضوی با شرکت 480 دانش آموز پسر در مصلی الغدیر تربت جام آغاز شد.

آغاز سی‌ و چهارمین مسابقات استانی قرآن ، عترت ونماز در تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،معاون مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست های جدید این وزارت هانه در راستای ارتقاء سطح آموزشی دانش آموزان در مدارس کل کشور گفت : وزارت آموزش و پرورش در سال جاری احیای تمام و کمال 700 دارالقرآن به منظور تأمین محتوای آموزشی و تأمین نیروی انسانی و دوره دیده در سطح کشور در دستور کار خود دارد.

باقری افزود : آموزش مدیران مدارس پرجمعیت و مدارس خاص در دوره اول و دوم متوسطه و تقویت برای حفظ موضوعی و اجرای طرح ملی حفظ از دیگر برنامه های ویژه آموزش و پرورش در سطح کشور است.

معاون مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد : امسال پنجمین دوره مسابقات بینالمللی دانش‌آموزان کشورهای اسلامی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

دکتر باقری با بیان اینکه فینال استانی این مسابقات نیز ماه مبارک رمضان سال جاری به میزبانی مشهد صورت می‌گیرد ، افزود : در نهایت برگزیدگان مرحله استانی نیز به مسابقات کشوری که بخش آوایی آن به میزبانی استان همدان و پژوهشی نیز به میزبانی خراسان رضوی در بازه زمانی 25 تیر الی نمیه اول مرداد ماه سال جاری خواهد بود ، راه می‌یابند.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام در ادامه این مراسم با اشاره به حضور بیش از 800 نخبه قرآنی خراسان رضوی در شهرستان تربت جام گفت : شهرستان تربت جام برای سومین بار میزبان 870 نخبه قرآنی استان خراسان رضوی در گروه یک می باشد.

وی ادامه داد : این مسابقات در 9رشته ‌ قرائت ، حفظ ، مفاهیم قرآن ، نهج‌البلاغه ، صحیفه سجادیه ، مداحی ، اذان ، احکام و انشای نماز برگزار می شود.

در پایان این مراسم از خانواده بزرگوار شهید منا شهید حاج محسن حاجی حسنی کارگر تجلیل شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.