رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به دنبال بارش برف و سرمای هوا در یک ماه گذشته باغات شهرهای مختلف استان اردبیل خسارت دیدند که بیشترین خسارت مربوط به مشگین‌شهر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی با اشاره به خسارت ناشی از سرمازدگی‌های اخیر افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه به نظر می‌رسد باغات مشگین‌شهر بیش از 19 میلیارد تومان، نمین 18 میلیارد تومان، خلخال 9 میلیارد تومان، اردبیل و کوثر هر یک 6 میلیارد تومان و نیر 5 میلیارد تومان از این محل خسارت دیدند.

وی با یادآوری اینکه البته به صورت دقیق‌تر بعد از ارزیابی کارشناسان صندوق بیمه خسارت وارده به باغات اعلام خواهد شد، گفت: از امروز تا آخر هفته کارشناسان صندوق بیمه و بانک کشاورزی به همراه ناظران برآورد خسارت بررسی‌‌های خود را از باغات انجام خواهند داد تا زمینه برای اعلام دقیق خسارت و حمایت از زارعان و باغداران فراهم آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: البته زارعان به نسبت باغداران خسارت کمتری دیدند و امیدواریم با پوشش بیمه‌ای باغات و زراعت استان بتوانیم خسارت وارده به فعالان این بخش را جبران کرده و جلوی متضرر شدن آنها را بگیریم.

سروی با تاکید بر توسعه بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: بیمه پشتوانه خوبی است تا زارعان و باغداران بتوانند خسارت وارده به محصولاتشان را جبران کنند.

وی یادآور شد: به هیچ‌وجه تأخیر و تعللی در پرداختی بیمه‌ها برای زارعان و باغداران به وجود نمی‌آید و بعد از برآورد دقیق به تدریج باغداران و زارعان می‌توانند به صندوق و شعبات بانک کشاورزی مراجعه و خسارت اعلام شده خود را به صورت دقیق دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.