مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر شاهسون استان اردبیل از کوچ زودهنگام بهاره پرهیز کرده و در موقع مناسب اقدام به این کار کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند افزود: امسال با توجه به وضعیت بارندگی‌ها و رویش مناسب در چراگاه‌های ییلاقی استان پیش‌بینی می‌کنیم تا در خردادماه کوچ عشایری مناسبی را از قشلاق به سمت ییلاقات شاهد باشیم.

وی با یادآوری اینکه امسال سعی داریم تا برای عشایر اسکان‌یافته امکانات مناسب‌تری را در بخش‌های مختلف اعم از تأمین آب شرب و برخی دیگر از نیازمندی‌ها فراهم کنیم، تصریح کرد: خدمت به جامعه عشایری به عنوان جامعه مولد و تولیدکننده قطعاً آثار و نتایج خوبی را به همراه دارد.

هنرمند به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل اشاره کرد و ادامه داد: جامعه عشایری نیز برای تحقق این شعار مثل سال‌های گذشته در صحنه عمل با تولید به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد ریال همواره در خوداتکایی داخلی کشور و منطقه گام‌های اساسی و مهمی را برداشته‌اند.

وی افزود: جامعه عشایری استان اردبیل با داشتن بیش از 80 هزار نفر جمعیت فعال و تولیدکننده، در تولید داخلی انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی سعی بر افزایش تولید و بالا بردن توان اقتصاد درون‌زا را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.