برنامه راهبردی امسال مازندران در حوزه توسعه صادرات محصولات كشاورزی به روسيه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، استاندار مازندران در نشست بررسی ظرفيت های كشاورزی مازندران در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : برای توسعه صادرات محصولات كشاورزی به خارج از كشور از جمله روسيه نيازمند توجه به توليد محصول كيفی و صادرات محور هستيم.

ربيع فلاح افزود : بازار روسيه قابليت های خوبی برای صادرات محصولات كشاورزی اين استان است و بايد از اين فرصت برای توسعه صادرات استفاده كنيم.

وی گفت: زيرساخت های مورد نياز برای افزايش 100 درصدی توليدات كشاورزی در استان فراهم است و در بودجه ريزی نيز بايد به اين حوزه توجه بيشتری در سال جاری صورت گيرد.

استاندارمازندران تجهيز و نوسازی اراضی كشاورزی ، توجه به ترويج و آموزش بهره برداران كشاورزی را از راهكارهای مهم برای افزايش سطح زيركشت و كيفی سازی محصولات كشاورزی استان دانست.

ربيع فلاح گفت : بايد از تمام ظرفيت های سرزمينی، كارشناسان و نخبگان بخش كشاورزی برای افزايش بهره وری و كيفی سازی توليدات با نگاه صادرات محور در استان استفاده كرد.

فلاح از مازندران به عنوان يكی از قطب های توليد محصولات گلخانه ای نام برد و افزود : در سفر رئيس جمهوری و كاروان دولت تدبير و اميد برای توسعه محصولات گلخانه ای توجه خوبی شده كه بايد مصوبات اين سفر در حوزه محصولات گلخانه ای اجرايی شود.

وی بر تامين نهاده های كشاوری ، گسترش طرح پرورش ماهی در قفس ، پيگيری اعتبارات مشوق های صادراتی در استان برای سال جاری تاكيد كرد.

470 هزار هكتار اراضی در مازندران هر سال زير كشت بيش از 72 نوع محصول می رود.

مازندران همچنين با توليد شش ميليون تن محصولات باغی و زراعی در سال ، 10 درصد ارزش افزوده بخش كشاورزی كشور را به خود اختصاص داده است كه با توسعه زيرساخت های كشاورزی اين رقم تا 15 و 20 درصد نيز قابل افزايش است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.