جایزه نقدی 430 هزار دلاری، برای یک نویسنده

مگ روسوف نویسنده کتاب پرفروش «حال چطور زندگی کنم» برنده جایزه نقدی ۴۳۰ هزار دلاری «یادواره لیندگرن» شد. این جایزه هرسال به نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودک اهدا می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مگ روسوف نویسنده کتاب پرفروش «حال چطور زندگی کنم» برنده جایزه نقدی 430 هزار دلاری «یادواره لیندگرن» شد. این جایزه هرسال به نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودک اهدا می‌شود.
 
مگ روسوف جایزه «یادواره آسترید لیندگرن»  را که بزرگ‌ترین جایزه نقدی دنیا در حوزه ادبیات کودک است را از‌آن خود کرد.
 
215 نویسنده از 59 کشور نامزد دریافت این جایزه شده بودند که این جایزه با معیارهای دارابودن بالاترین کیفیت هنری و همچنین ارزش‌های انسانی به کتاب «پیپی جوراب ساق‌بلند» اثر مگ روسوف رسید.
 
مگ روسوف در باره دریافت ایت جایزه گفت"یک تماس تلفنی داشتم فورا فکر کردم که باید بازاریاب تلفنی باشد و زمانیکه خبر برنده شدن را به من دادند اصلا باورم نمی‌شد که بین آن همه نویسنده‌ی قدر بتوانم این جایزه را کسب کنم و واقعا خوشحال و هیجان‌زده‌ام".
 
«حال چطور زندگی کنم» اولین رمان روسوف روایت‌گر نوجوانی نیویورکی است که در زمان وقوع جنگ سوم جهانی در لندن زندگی می‌کند.
 
«جایزه یادواره آسترید لینگرن» در سال 2002 توسط دولت سوئد پایه‌گذاری شد و نویسندگانی همچون «شان تن» «موریس سنداک» و «فیلیپ پولمن» نیز در دوره‌های قبل برنده این جایزه شده‌اند. جایزه مگ روسوف در تاریخ 30 ماه می در استکهلم سوئد به وی اعطا خواهد شد.
 
منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار