برای احیای تالاب بین المللی قوپی باباعلی بیش از یک میلیون متر مکعب آب از سد مهاباد انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ، این تصمیم که از مصوبات شورای حفاظت کیفی آب شهرستان مهاباد بود ، در پی موافقت شرکت آب منطقه ای مهاباد و در راستای کمک به احیای این تالاب بین المللی اتخاذ شد.

حسینی افزود : انتقال این میزان آب که از یازدهم فروردین امسال آغاز شده ، از طریق تاسیسات آبرسانی شبکه سد مهاباد بوده است .

وی اضافه کرد : با انتقال این مقدار آب که به طور کامل این تالاب را احیاء خواهد کرد ، شاهد حضور انواع پرندگان در آن خواهیم بود.

تالاب قوبی باباعلی در چهار کیلومتری شمال جاده مهاباد به میاندوآب و در 30 کیلومتری شهر مهاباد واقع شده و یکی از مناسبترین زیستگاه های پرندگان آبزی و کنارآبزی به شمار می رود.

این تالاب با ویژگی های طبیعی و پرندگان خاص خود در میان مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست یکی از تالاب های مهم منطقه مهاباد است و در لیست تالاب های مهم بین المللی کنوانسیون رامسر قرار دارد.

تالاب قوپی باباعلی و تالاب های کانی برازان ، قوپی باباعلی ، حسن خان ، گروس ، داشخانه و قره قشلاق ، شهرستان مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.