پیشگیری و درمان با طب ورزشی

ورزشی با نام علم کنترل بدن

ورزش پیلاتس به دلیل ايجاد هماهنگی كامل بين جسم، ذهن و روح در ابتدا توسط پایه گذارش به نام علم کنترل بدن نامگذاری شده بود.

به گزارش خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ژوزف پيلاتس ورزشکاری تمام عیاربود که سبکی در ژیمناستیک برروی زمین را ابداع کرد . نام اين ورزش در ابتدا توسط ژوزف پيلاتس علم كنترل بدن نام‌گذاری شده بود كه پس از مرگ وی به‌دليل احترام و حفظ ياد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پيلاتس متداول شد.

پیلاتس ورزشی بسیار ساده که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف کرده و این توازن از طریق استحکام ماهیچه‌ها وانعطاف‌پذیری مناسب برای بدن عمل خواهد کرد.افراد در هر وضعیتی كه باشند، ورزشكار حرفه‌ای یا تازه كار، خانم‌های خانه دار یا آقایان كارمند و پر مشغله،اگر ورزش پیلاتس را آغاز كنند نتیجه مثبت آن‌را خواهند دید.

چرا پیلاتس را علم کنترل بدن می دانند؟
برای توضیح اینکه چرا ورزش پیلاتس را علم کنترل بدن می دانند و در ابتدا به این نام ،نامگذاری شده بود ،ابتدا باید کنترولوژی را توضیح دهیم. 

كنترولوژی عبارت است از ايجاد هماهنگی كامل بين جسم، ذهن و روح .افراد ابتدا ازطريق كنترولوژی به شيوه هدفمند،كنترل كامل جسم خود را در دست می‌گيرند وسپس از راه تكرار كامل حركات آن به شيوه تدريجی ولی پيشرفت‌كننده به يك نوع هماهنگی طبيعی دست پيدا می‌كنند.

كنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می‌شود،حالت‌ها وحركات نادرست بدن را اصلاح می‌كند، نيروی حيات را به بدن باز می‌گرداند و توان ذهنی را افزايش می‌دهد.

به طور تقریبی انسان‌ها در دوران كودكی از نعمت رشد طبيعی و متعارف جسمانی برخوردارند اما با شروع دوران بلوغ،جسم افت كرده وشانه‌ها خميده می‌شوند،عضلات شل و آويزان شده ونيروی حياتی به‌شدت روبه تحليل می‌رود. بدون‌شك اين قضيه امری فراگير و طبيعی است. انجام حركات ورزشی كنترولوژی و رعايت دستورالعمل‌های آن پرورش جسمانی را به ايده‌آل نزديك می‌كند. علم كنترولوژی اختيار كامل جسم را توسط مغز در دست می‌گيرد يعنی عضلات بدن از اراده فرد فرمان می برند.

پیلاتس فنی بین یوگا و ژیمناستیک
امروزه پیلاتس فنی بین یوگا و ژیمناستیک است که در تمام دنیا به آن پرداخته می‌شود.  در واقع قوای بدنی که یکی از یافته‌های ورزش پیلاتس است سبب می‌شود زمانی که به طریق پیلاتس ورزش صورت گیرد هسته ماهیچه‌ها قوی شود و کار‌های روزانه به‌خوبی و آسانتر انجام گیرد.

مرکز گرایی، کنترل، جریان داشتن، تمرکز و تنفس، 5 اصل مهمی است که همواره در این ورزش مورد توجه قرار می‌گیرد.این 5 اصل مهم پیلاتس برای کیفیت عملکرد و نتیجه موفقیت‌آمیز این ورزش،عناصر حیاتی هستند. ورزش پیلاتس همیشه تمامی تکیه خود را بر روی کیفیت گذاشته نه کمیت.شما این موضوع را خواهید دریافت که این ورزش برعکس سیستم‌های ورزشی دیگر است که شامل تکرار بیش از حد هرحرکت ورزشی است.انجام هر کدام ازحرکات به‌طور کامل و با دقت، باعث می‌شود که جواب مد نظرتان را در کوتاه‌تر از زمانی که تصور آن‌را داشتید به‌دست آورید. پیلاتس یک روش منحصر به فرد ورزشی است.

فواید پیلاتس
-بالابردن و تقویت سیستم ایمنی بدن.  
-بالا بردن تمامی قوای بدن در جهت اینكه فكر و ذهن را از افكار منفی آزاد سازد.
- كاهش‌دهنده دردهای مهره‌ای و كمر.
 -ایجاد كشیدگی در ظاهر اندام. بوجود آوردنده شكل ظاهری بهتر اندام.
-شكم صاف و كمر باریك  .
-پیشرفت انعطاف و تعادل.   
-افزایش قابلیت تحرك مفاصل.  
-حجیم كردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس.
-تقویت سیستم قلبی عروقی.
-بالا بردن دامنه حركتی مفاصل و عضلات.
-ازبین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب‌پذیری.
علاوه بر این كسانی كه ورزش پیلاتس را انجام می‌دهند خواب بهتر، عصبانیت و استرس و خستگی كمتری خواهند داشت.از آنجاییکه  كه این روش تمرینی است که در وضعیت‌های ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می‌گیرد،آسیب‌های ناشی از صدمات مفصلی را كاهش می‌دهد زیرا حركات ورزشی در دامنه‌های حركتی در سه وضعیت فوق با اجرای تنفس‌های عمیق و انقباض‌های عضلانی انجام می‌گیرد.

طیبه خزاعلی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار