خبرگزاری رویترز از چندین انفجار و تیراندازی شدید در طرابلس خبر داد.

بازگشت درگیری‌ها به پایتخت لیبی و هشدار سازمان ملل
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صبح امروز چندین انفجار و در پی آن تیراندازی‌های شدید در طرابلس، پایتخت لیبی رخ داد. دلایل انفجارها و تیراندازی بامداد امروز طرابلس هنوز مشخص نشده است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل پس از تنش‌های اخیر هشدار داد شورای امنیت هر فرد یا گروهی را که مانع اجرای طرح صلح لیبی شود به سختی مجازات خواهد کرد. وی همچنین خواهان آن شد که به دولت توافق ملی هرچه سریع‌تر اجازه آغاز فعالیت داده شود. وی از پارلمان لیبی نیز خواست به مسئولیت‌هایش در قبال توافق صلح امضا‌شده از سوی نمایندگان عمل کند.

این در حالی است که تنش در لیبی در پی اختلافات گروه‌های درگیر داخلی بر سر تقسیم قدرت در چارچوب دولت توافق ملی لیبی ادامه دارد.

پیش‌تر شبه‌نظامیان حامی دولت طرابلس (کنگره منحل شده لیبی) اعلام کرده بودند با زور و سلاح دولت فایز سراج، نخست وزیر لیبی را مجبور به استعفا می‌کنند.

همچنین حریم هوایی طرابلس روزهای یکشنبه و دوشنبه برای چند ساعت بسته شد و دولت سراج اعلام کرد دلیل این اقدام، ممانعت از سفر اعضای دولت به لیبی است.

دولت توافق ملی لیبی بر اساس توافق صلح تشکیل و اعضا وساختار آن به وسیله شورای ریاستی مشخص شد. دولت توافق ملی لیبی شامل 9 عضو از نمایندگان مناطق مختلف این کشور است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار