شهروندان هرات به آخرین قبض برق خود معترض هستند و می‌گویند که اداره‌ برق برشنا مقدار برق مصرفی‌ آنها را ۳ برابر محاسبه کرده لذا در حق‌مان ظلم شده است.

اعتراض هراتی‌ها به بهای قبض برقبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شهروندان هراتی به بهای آخرین قبض برق خود که بیش از ۳ برابر گذشته است اعتراض کردند.

آنها معتقدند که اداره برق برشنا با محاسبه اشتباه بهای برق آنها را ۳ برابر کرده و در حق آنها ظلم شده است.

شهروندان هراتی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت آوا گفتند که آنان به هیچ عنوان حاضر به پرداخت مبلغ ذکر شده در قبض‌ برق خود نیستند و از توانشان خارج است لذا حاضرند تا برق منزل و محل کارشان قطع شود.

با جنجالی شدن این موضوع و شکایات متوالی شهروندان از این وضعیت مشکل حاد مردم به گوش والی و مسئولان اداره برق رسید.

«وحید کامرانی» رئیس اداره‌ برق (برشنا) هرات در همین رابطه دلیل بالا رفتن بهای برق را مدت زمان توزیع برق عنوان کرد و گفت که قبلا قبض‌های برق هر 2 ماه توزیع می‌شد اما این‌بار 3 ماهه توزیع شده است.

وی افزود که مردم و ارگان‌ها می‌توانند تا در این زمینه تحقیق کنند و اگر در قبض‌های برق مبلغ بیشتری از مصرف شهروندان محاسبه شده باشد، اداره برشنا حاضر به پاسخگویی خواهد بود.

در همین حال «توریالی طاهری» معاون شورای ولایتی هرات ضمن رد دیدگاه رئیس اداره‌ برق هرات افزود: دلایل کامرانی قانع کننده نیست.

وی گفت: در معضل پیش آمده، اداره‌ برق هرات مقصر می‌باشد.

از سوی دیگر «محمد آصف رحیمی» والی هرات پس از اینکه جزئیات کامل بالا رفتن برق را مطلع شد، فرمان داد تا کمیسیونی در این زمینه تشکیل شده و این موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد.

در این اواخر، قبض برق شهروندان هرات توسط شرکت برشنا توزیع شده لذا مشخص است که در این دوره مقدار پول ذکر شده در این قبض‌ها، نسبت به دوره‌های قبلی افزایش زیادی داشته است.

علاوه بر این گزارش‌هایی هم وجود دارد خانه‌هایی که در چند ماه اخیر کسی در آن زندگی نکرده مصرف برق آن به مراتب زیادتر از گذشته‌ها است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.