عملکرد فدراسیون جانبازان و معلولین در سال 94؛

از پرچمداری زهرا نعمتی در المپیک تا ثبت روز ملی پاراالمپیک

فدراسیون جانبازان و معلولین سال 1394 را پرمدال پشت سر گذاشت تا جایی که پرچمداری رقابت‌های المپیک به زهرا نعمتی رسید.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون جانبازان و معلولین سال پرکاری را از لحاظ برگزاری رقابت‌‌های داخلی، شرکت در مسابقات جهانی و کسب سهمیه پارالمپیک پشت سر گذاشت.

عملکرد یکساله این فدراسیون به شرح ذیل است: کسب 54 نشان رنگارنگ از حضور در 15 مسابقه جهانی که شامل 15مدال طلا، 28 نقره و 11 برنز.

دریافت 78 سهمیه در رشته‌های والیبال نشسته مردان و بانوان، بسکتبال با ویلچر، فوتبال 5 نفره( نابینایان و کم بینایان)، دو و میدانی قایقرانی، تیر و کمان، وزنه برداری، دو چرخه سواری. شنا و جودو( نابینایان و کم بینایان)

رشته‌های والیبال نشسته بانوان، پاراالمپیک، پاراکانو در قایقرانی و کامپوند تیر و کمان برای اولین بار همراه با کاروان جمهوری اسلامی ایران به مسابقات پارا المپیک اعزام می‌شوند.

می‌توان به کسب همزمان دو سهمیه المپیک و پارا المپیک ریو توسط زهرا نعمتی اشاره کرد. این بانوی کماندار اولین زن دارای معلولیتی بود که به این موفقیت دست یافت و به این اساس پرچمدار کاروان کشورمان در المپیک ریو شد و همچنین به عنوان ورزشکار برتر ماه نوامبر در سال 2015 معرفی شد.

برای اولین بار 24 مهر به عنوان روز ملی پارا المپیک در تقویم کشور رسمی شد و بر همین اساس جشن بزرگی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

تصویب آیین نامه ترویج فرهنگ حضور و مایت از سلامتی، نشاط، توانمند سازی و افتخار آفرینی جانبازان و معلولین توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ودر دست اقدام بودن تصویب این آیین در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در همین راستا اولین جلسه شورای عالی جلسه شورای توسعه در خصوص ابلاغ وظایف دستگاه‌ها و سازمانها، به میزبانی وزارت ورزشی و جوانان با حضور معاون وزیر برگزار شد و بعد از آن اولین نشست شورای هماهنگی با حضور روسای فدراسیون‌های مرتبط و نمایندگان سازمان‌ها تشکیل گردید.

- برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، لیگ برتر، دسته یک و دسته دو دررشته‌‌های والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیر اندازی، بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز.

- حضور تیم ملی والیبال نشسته آقایان و بانوان در مسابقات ام بین قاره‌ای چین.

- حضور تیم دو و میدانی و وزنه برداری در مسابقات جهانی امارات و کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز در ماده‌های مختلف

- برگزاری اولین اردوی اسکی معلولین و تشکیل تیم‌ ملی در رشته‌ةای آلپاین و صحرا نوردی

- برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی با حضور2000 ورزشکار دارای معلولیت زیر 25 سال به منظور استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم‌های ملی جانبازان و معلولین

و اما در سال جدید برنامه فدراسیون بدین شرح است:

- برگزاری اردوهای آمادگی تیم‌های پارا المپیکی

- اعزام تیم‌های تیر و کمان به مسابقات جهانی چک در خرداد ماه

- حضور تیم‌های تیر اندازی در رقابت‌های جهانی آلمان در تیر ماه

- اعزام ورزشکاران به مسابقات پارا المپیک ریو

- برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور، لیگ برتر در رشته‌ةای والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و ...

- امید است در مسابقات جهانی پیش رو شاهد موفقیت ورزشکاران جانباز و معلول و درخشیدن نام ایران باشیم و بار دیگر پرچم ایران در میادین جهانی ورزشی به احتزاز درآید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار