توصیف‌های شتاب‌زده را در کتاب «ارمیا» مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از میان رمان‌های حوزه دفاع مقدس، رمان ارمیا نظرم را جلب کرد این کتاب برگزیده جشنواره بیست‌ سال دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1379 شده بود همین یک ویژگی کتاب‌ کافی بود تا با کنجکاوی بیشتری آن را ورق بزنم رمان ارمیا به بیان مشکلات و مسائلی می‌پردازد که فرد رزمنده در دوران دفاع مقدس و پس از آن دوران با آن مواجه می‌شود در فصل اول کتاب با ماجرای شهادت "مصطفی" دوست صمیمی «ارمیا» مواجه می‌شویم تأثیر شهادت وی را بر روحیه وی در بخش‌های بعدی کتاب مشاهده می‌کنیم. 

رمان ارمیا نثری ساده و روان دارد البته توصیف‌های آن با شتاب‌زدگی خاصی همراه است در این کتاب جملات کوتاهی چون "اینجا انگار نه انگار جنگ شده" دیده می‌شود این جملات به تفاوت میان جبهه‌های جنگ و شهرهای ایران در آن زمان از منظر یک رزمنده می‌پردازد.

جملات جالبی در رمان "ارمیا" دیده می‌شود از جمله آن‌ها جملات زیر است.

"خاک‌های جنوب بعضی وقت‌ها شبیه آب می‌شوند"
"انگار تمامی رازهای عالم در یک کلمه با ارمیا تقسیم شده بود"
"اینجا انگار نه انگار جنگ شده"

فصل سیزدهم رمان «ارمیا» آغازگر ماجراهای این رزمنده پس از دوران دفاع مقدس است در ابتدای این فصل نویسنده از حضور وی در تیم دانشگاهش سخن می‌گوید و در فصل‌های بعدی به بیان اتفاقات دیگر پیرامون این شخصیت می‌پردازد.

در مجموع رمان «ارمیا» را می‌توان از جمله رمان‌های تأثیرگذار با موضوع دفاع مقدس دانست این کتاب با بیانی صریح و ساده به مشکلات‌ این قشر اجتماع می‌پردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار